Show simple item record

dc.contributor.advisorPlotka, Aivars
dc.contributor.authorKalvāne, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:04Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85639
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57628
dc.description.abstractDarba galvenais uzdevums ir noskaidrot ilustrāciju stilistikas iezīmes senajā Ķīnā, akcentējot Ming dinastiju. Darbā tiks apskatītas Ming dinastijas laikā veidotās ilustrācijas un to stilistiskās iezīmes, kā arī tiks veikta salīdzinošā analīze ar darbiem, kas tapuši citu dinastiju laikā. Darbs sastāv no trīs daļām: teorētiskās, empīriskās un radošās daļas. Darbs sākas ar pašu ilustrāciju pirmsākumu izpēti, kurā tiek izprastas izmantoto tehnikas, kam seko ilustrāciju vizuālā attīstība. Sadaļās ilustrāciju paraugi tiek ievietoti hronoloģiskā secībā, lai darba satura laika līkne būtu labāk izprotama. Tiek apskatīta arī revolucionāra mākslinieku kopiena: literāti kā gleznotāji. Darbā tiek apkopotas galvenās Ming dinastijas stilistikas iezīmes, kas tiek sasaistīts ar radošo darbu. Tiek iekļauts arī mūsdienu ilustrāciju apkopojums, kā arī to sasaiste ar seno dinastiju stilistiku Ķīnā. Diplomdarba empīriskās daļas mērķis ir analizēt Ķīnas vēsturisko dinastiju : Tang, Song, Yuan un Qing laika ilustrācijas. Darba autore vēlas noskaidrot, ar ko Ming dinastijas laika ilustrācijas atšķiras no pārējo vēsturisko dinastiju laika ilustrācijām. Radošajā daļā tiek izstrādātas ilustrācijas un grāmatas dizains Ķīnas vēsturiskajai novelei “The Legends”, iedvesmojoties no konkrēta vēsturiskā perioda ilustrāciju stilistikas, to interpretējot savā personiskajā tehniskajā manierē. Darbā tiek secināts, ka brīvdomātājiem gleznotājiem, kas tika pieņemti sabiedrībā tikai Ming dinastijā, ir liela ietekme stilistikas izveidē. Atkāpšanās no reālisma izpildes sniedz iespēju māksliniekiem izpaust savas mākslinieciskās noslieces. Ming dinastijas laikā ilustrāciju raksturīgākās iezīmes ir melnas kontūras atstāšana zīmējumā, tušas pludinājuma lietošana un stilizācijas izmantojums. Darbs satur: 87 lapas, 78 attēlus.
dc.description.abstractThe main task of the work is to find out the stylistic features of illustrations in ancient China, emphasizing the Ming Dynasty. The work will look at the illustrations created during the Ming Dynasty and their stylistic features, as well as provide a comparative analysis with works created during other dynasties. The work consists of three parts: theoretical, empirical and creative. The work begins with a study of the beginnings of the illustrations themselves, in which the techniques used are understood, followed by the visual development of the illustrations. In the sections, the sample illustrations are placed in chronological order so that the time curve can be better understood in the content of the work. A revolutionary community of artists is also considered: writers as painters. The work summarizes the main stylistic features of the Ming Dynasty that are associated with creative work. A collection of contemporary illustrations is also included, as well as their connection to the stylistics of ancient dynasties in China. The aim of the empirical part of the thesis is to analyze the historical dynasties of China: Tang, Song, Yuan and Qing illustrations. The author of the work finds out how the illustrations of the Ming Dynasty differ from the illustrations of other historical dynasties. The creative part develops illustrations and book design for the Chinese historical short story "The Legends", inspired by the stylistics of illustrations of a particular historical period, interpreting it in his personal technical manner. The paper concludes that freelance painters, who were accepted into society only in the Ming Dynasty, have a great influence in the creation of stylistics. Deviating from the realization of realism provides an opportunity for artists to express their artistic inclinations. During the Ming Dynasty, the most characteristic features of the illustrations were leaving a black outline in the drawing, using a float of ink, and using stylization. Work contains: 87 pages, 78 images.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMākslas zinātne
dc.subjectĶīna
dc.subjectilustrācijas
dc.subjectdizains
dc.subjectĶīnas dinastijas
dc.subjecttuša un ota
dc.titleĶīnas vēsturiskās noveles izdevumu ilustrāciju un dizaina stilistika
dc.title.alternativeStylistics of Chinese historical novel illustrations and design.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record