Show simple item record

dc.contributor.advisorKraģe, Gunta
dc.contributor.authorĶimele, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:07Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85760
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57649
dc.description.abstractEmocionālā labizjūta rada pozitīvas sekas: pozitīvu tagadnes redzējumu un patīkamu nākotnes projekciju. Tā ir pamats fiziskajai labsajūtai, jo emocionāls diskomforts var radīt fizisku diskomfortu. Emocionālā labsajūta ietekmē to, kā izglītojamais attīstās un mācās. Regulārs stress un neapmierinātība ar sevi un apkārtējiem šo procesu bremzē. Izglītojamais nevar sekmīgi apgūt profesiju un mācīties, ja viņam nepatīk pedagogs, ja arodgrupā nav draugu, ja ir slikts garastāvoklis un nav pārliecības par turpmāko mācību procesa organizāciju – attālinātās mācības vai klātiene. Diplomdarba darba mērķis izpētīt emocionālo labizjūtu izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām profesionālajā izglītības iestādē X un izstrādāt sociālpedagoģiskās darbības programmu emocionālās labizjūtas veicināšanai, veikt tās aprobāciju. Diplomdarba uzdevumi: Analizēt emocionālo labizjūtas un mācību motivācijas zinātnisko pamatojumu pedagoģiskajos, psiholoģiskajos un citos avotos. Noskaidrot, kādi ir emocionālās labizjūtas veicinošie nosacījumi mācību motivācijas paaugstināšanai izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām. Izstrādāt teorētiski pamatotus emocionālās labizjūtas veicinošus ieteikumus, mācību motivācijas paaugstināšanai izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām profesionālajā izglītības iestādē. Izstrādāt sociālpedagoģiskās darbības programmu emocionālās labizjūtas veicināšanai izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām profesionālajā izglītības iestādē X, veikt tās aprobāciju un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma rezultāti liecina, ka izglītojamā labizjūtu sociālais pedagogs kopā ar atbalsta komandu var paaugstināt gan mācību procesā, gan speciāli organizētos pasākumos un nodarbībās, izmantojot dažādas metodes, kas modelē sociālās prasmes, nodrošinot piederības izjūtu skolai un klasei vai grupai.
dc.description.abstractEmotional well-being has positive consequences: a positive vision of the present and a pleasant projection of the future. It is also the basis for physical well-being, as emotional discomfort can cause physical discomfort. Emotional well-being influences the learner's development and learning. Regular stress and dissatisfaction with yourself and others surround this process. The learner cannot successfully acquire a profession and study if he or she does not like the teacher, if there are no friends in the occupational group, if he or she is in a bad mood and there is no confidence in the further organization of the learning process - distance learning or face-to-face. The aim of the diploma thesis is to study the emotional well-being of students with special needs in vocational education institution X and to develop a program of social pedagogical activities for the promotion of emotional well-being, to perform its approbation. Tasks of the diploma thesis: Analyze the scientific substantiation of emotional well-being and learning motivation in pedagogical, psychological and other sources. To find out what are the conditions that promote emotional well-being to increase learning motivation for learners with special needs. To develop theoretically grounded recommendations promoting emotional well-being to increase learning motivation for students with special needs in a vocational education institution. To develop a program of social pedagogical activity for the promotion of emotional well-being of learners with special needs in vocational education institution X, to perform its approbation and to analyze the obtained results. The results of the research show that the learner's social pedagogue together with the support team can increase the well-being both in the learning process and in specially organized events and classes, using various methods that model social skills, providing a sense of belonging to school and class or group.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectatbalsta komanda
dc.subjectemocionālā labizjūta
dc.subjectizglītojamais ar speciālām vajadzībām
dc.subjectprofesionālā izglītība
dc.subjectsociālpedagoģiskā darbība
dc.titleSociālpedagoģiskā darbība emocionālās labizjūtas veicināšanā izglītojamajiem ar specialām vajadzībām profesionālās izglītības iestādē X
dc.title.alternativeSocio-pedagogical activity in promoting emotional well-being for learners with special needs in a vocational education institution X
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record