Show simple item record

dc.contributor.advisorDudareva, Inese
dc.contributor.authorBaldone, Zigita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:08Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85805
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57654
dc.description.abstractMaģistra – skolotāja pieredzes darbs “Dizaina domāšanas process izpētes darbu pilnveidei inženierzinībās un fizikā pamatskolā”. Autore Zigita Baldone, darba vadītāja docente Dr.phys Inese Dudareva. Dizaina domāšanu var aplūkota kā gatavu sistēmu, kuru realizē dažādos procesos, kuros tiek veidoti produkti, tas attīsta prasmi izzināt, izstrādāt, pārbaudīt un ir uz sadarbību un rezultātu orientēts process. Izpētes darbi rada iespējas skolēnam pakāpeniski apgūt dizaina domāšanas metodi. Darbā tika veikts darbības pētījums ar mērķi uzlabot savu praksi, izpētot pieejamos resursus, plānojot, veidojot un pārbaudot praksē izpētes darbus un saistītās aktivitātes, iegūstot izvērtējumu gan no skolēniem, gan kolēģiem. Darbības pētījuma rezultātā tika piedāvāti metodiskie ieteikumi par tematisko un stundu plānu veidošanu, izpētes darbu organizēšanu un vērtēšanu, un apkopota pieredze par profesionālo pilnveidi. Pētījums veikts 2020./2021. mācību gadā un 2021./2022. mācību gada pirmajā pusgadā vienā no Valmieras vidusskolām. Lai kvalitatīvi tiktu realizēts mācību process, izmantojot izpētes darbus inženierzinībās un fizikā, ir nepieciešamas fizikas zināšanas un praktiskās iemaņas atbilstoša materiāli tehniskā bāze, metodiskais atbalsts. Atslēgas vārdi: dizaina domāšana, dizaina domāšanas process, izpētes darbi, inženierzinības.
dc.description.abstractMaster Teacher experience work "Design thinking process for improving research activities in engineering and physics in basic school". Author Zigita Baldone, supervisor Dr.Phys Inese Dudareva. Design thinking can be seen as a ready-made system, which is implemented in various processes that create products, it develops the skills to explore, design, test and is a collaborative and result – oriented process. Research works create opportunities for the student to gradually learn the design thinking method. The work involved action research with the aim of improving practical skills by exploring available resources, planning, designing and testing in practice research papers and related activities, gaining reflection from students and colleagues. The action research resulted in methodological suggestions on the design of thematic and lesson plans, the organisation and evaluation of research activities and the collection of experiences in professional development. The experience was gathered during the school year 2020/2021 and the first half of the school year 2021/2022 in a secondary school in Valmiera. In order to implement a quality learning process through research in Engineering and Physics, knowledge in physics and practical skills are required, appropriate facilities, methodological support. Keywords: design thinking, design thinking process, research, engineering.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdizaina domāšana
dc.subjectizpētes darbi
dc.subjectinženierzinības
dc.subjectdizaina domāšanas process
dc.titleDizaina domāšanas process izpētes darbu pilnveidei inženierzinībās un fizikā pamatskolā
dc.title.alternativeDesign Thinking Process for Improving Research Activities in Engineering and Physics in Basic School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record