Starppriekšmetu un savstarpējās sadarbības projekti angļu valodas rakstīšanas prasmju pilnveidei 9.klasē
Author
Voina, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Sākoties jaunajam mācību gadam, pakāpeniska jaunā mācību satura ieviešana ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām sarunu tēmām skolās. Projekta Skola2030 mērķis bija attīstīt skolēniem vairākas svarīgas 21. gadsimta prasmes, kā arī koncentrēt uzmanību uz mācību priekšmetu padziļinātu izpratni un padziļināti izprast mācību vielu nevis sadrumstaloti. 2020./2021. mācību gadu skolēni pavadīja attālināti, un tas sagādāja grūtības attīstīt rakstīšanas prasmes angļu valodas mācību stundās. Tāpēc tika izvēlēta daudznozaru un savstarpējās sadarbības pieeja, lai attīstītu visas nepieciešamās prasmes. Tika veikts gadījuma pētījums, kurā piedalījās 14 skolēni no 9. klases, 7 dažādu mācību priekšmetu skolotāji un 12. klašu skolēni. Lai gūtu izpratni par šo tematu, tika izmantotas šādas datu vākšanas un analīzes metodes: anketa 9. klašu skolēniem, fokuss grupas diskusija mācību priekšmetu skolotājiem, mācību stundu novērošana, projekta analīze. Rezultāti liecina, ka skolēni ir atzinuši sadarbības projektu par lietderīgu un jēgpilnu. Mērķtiecīgi un rūpīgi plānojot šāda veida projektus, tos ir iespējams veiksmīgi ieviest mācību saturā. With the beginning of a new school year, a gradual implementation of a new curriculum has become one of the most important topics that were talked about. The aim of the project Skola2030 was to develop in pupils several important 21st-century skills, and to focus on a more in-depth understanding of school subjects rather than fragmental. During the year 2020, pupils were on distance learning; and it was challenging to develop writing skills in the English language lessons. Therefore, a multidisciplinary and collaborative approach was chosen to explore how multidisciplinary and collaborative research projects can help to improve students' writing skills in English for Grade 9. A case study was conducted involving 14 pupils from Grade 9, 7 different subject teachers, and Grade 12 pupils. In order to gain an understanding on the topic, the following data collection methods were in use: a questionnaire to Grade 9 pupils, focus group discussions to the subject teachers, observations of the lessons, and analysis of the research project. The results prove that pupils found the research project useful and with purposeful and thorough planning it is possible to implement it into the curriculum with the means to improve pupils’ writing skills in the English language lessons.