Koordinācijas attīstīšanas nepieciešamība futbolā 4-7 gadus veciem bērniem
Author
Veiss, Mareks
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Koordinācijas attīstīšanas nepieciešamība futbolā 4-7gadus veciem bērniem. Darba autors: Mareks Veiss Darba mērķis: izpētīt koordinācijas nozīmi 4-7 gadu vecu bērnu attīstībā un tās attīstīšanas iespējas futbolā pirmsskolas vecumposmā. Pētījuma jautājumi: •Kāda ir koordinācijas nozīme 4-7 gadu vecu bērnu attīstībā? •Kā attīstīt koordināciju futbolā 4-7 gadu vecumposmā? Darba teorētisko daļu veido pirmās divas nodaļas. Pirmajā nodaļā ir analizētas autoru atziņas par koordināciju, tās veidiem un norisi. Otrajā nodaļā veikta literatūras analīze par bērna attīstību 4-7 gadu vecumposmā. Darba trešā nodaļa ir veltīta praktiskajai daļai, kurā autors ir apkopojis futbola treneru pieredzi kustību koordinācijas sekmēšanā futbolā 4 -7 gadu vecumposmā un, izmantojot empīriskās metodes praktiski pētījis koordinācijas attīstīšanu futbolā 4-7 gadus veciem futbolistiem. Darba izstrādes gaitā gūtās atziņas formulētas secinājumos un priekšlikumos. Pētījuma rezultātā darba autors secina, ka: •kustību koordinācijai ir būtiska nozīme 4-7 gadu vecu bērnu attīstībā ; •koordināciju 4-7 gadu vecumposmā futbola treniņnodarbībās iespējams attīstīt ar kustību rotaļu un daudzveidīgu vingrinājumu palīdzību; •vērojama tendence, ka 4-7 gadu vecumposmā regulāri koordinācijas vingrinājumi futbolā attīsta koordināciju, tomēr ticamu rezultātu iegūšanai nepieciešams ilgāks laiks pētījumiem. Atslēgas vārdi: kustības; kustību koordinācija; treniņnodarbības. The theme of research work: The necessity of developing coordination for 4-7 year old children playing football. Author of the research work: Mareks Veiss The aim of research work: to study the importance of coordination for 4-7 year old children’s development and the opportunities to develop coordination by playing football in the age group of pre- schoolers. Research questions: • How important is coordination to 4-7 year old children’s development? • How to develop coordination in football at the age group of 4-7? The theoretical part of the research work covers first two chapters. The first chapter analizes the author’s opinions about coordination, its types and development. The second chapter deals with literature analysis regarding children’s development at the age of 4-7. The third chapter deals with practical data in which the author has summarized the experience of professional football coaches in developing young footballers’ coordination. By exploiting empiric methods the author researched the development of coordination for 4-7 year old footballers. While doing the research work the author came to certain conclusions and offred his suggestions. The author of the reasearch work has come to the following conclusions: •coordination plays an important role in development of 4-7 year old children ; •it is possible to develop coordination for 4-7 year old children in football trainings by using movement games and with the help of varied exercises ; •the research proves that coordination exercises done by 4-7 year old footballers develop coordination but to achieve credible results more time is necessary for research. Key words: movements; coordination; trainings.