Mūzika, kā palīgrīks bērnu sniegumu uzlabošanai futbolā
Author
Ahmaduļins, Sergejs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Cinks, Ronalds
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma- Mūzika, kā palīgrīks bērnu snieguma uzlabošanai futbolā. Darba mērķis- noskaidrot, kā mūzika ietekmē bērnu sniegumu un cik ļoti mūzika, kā palīgrīks var būt noderīgs trenerim, lai uzlabotu bērnu sniegumu futbolā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiski pētnieciskās daļas, rezultātu analīzes un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīta mūzikas vēsture un tās pamatprincipi, mūzikas ietekme uz cilvēku, audiālā sistēma, sniegums, vecuma īpatnības. Praktiski pētnieciskajā daļā iesaistītas 2 grupas- 10 gadus jauni futbolisti un 9 gadus jauna, vispārējās fiziskās attīstības grupa. Ar anketēšanas palīdzību tika noteikts treniņu stāžs futbolā/sportā, mūzikas klausīšanās īpatsvars un sportistu domas par mūzikas atskaņošanu treniņos, ja būtu tāda iespēja. Tika veikta testēšana bez mūzikas, lai noteiktu sākotnējo laiku vingrinājumam- bumbas vadīšana cauri konusiem, pēc tam tika veikta testēšana ar mūziku, lai spētu salīdzināt, kāda ir mūzikas ietekme uz šo vingrinājumu. Darba autors secināja- ka izmantojot mūziku treniņa procesā, tā pozitīvi ietekmē futbolistus un to ir iespējams uzreiz novērot bērnu uzvedībā un attieksmē. Darba laikā tika atbildēts uz pētniecisko jautājumu- Mūzika uzlabo bērna sniegumu futbolā. Atslēgas vārdi- Mūzika, temps, sniegums, bumbas vadīšana, futbols, Qualification work theme – Music as an assistant tool for improving children's performance in football. Work goal- find out how music affects children's performance and how much music as an assistant tool can be useful for a coach to improve children's performance in football. The job contains - introduction, theoretical part, practical research part, results analysis and conclusion. The theoretical part describes the history of music and its basic principles, the impact of music on humans, the audial system, performance, age characteristics. The practical research involved two age groups, 10 year old football players and 9 year old general physical development group. With the help of questionnaires there was established a seniority in football/sport, music listening proportion and athletes opinions on playing music in training if that was a possibility. Testing was performed without music to determine the original time for exercise - ball dribbling through cones and only after testing with music was performed to be able to compare the effect of music on the exercise. The author concluded that when using music in practice it positively affects footballers and it could be immediately observed in the children's behavior and attitude. In the work the question answered was – Music improves children's performance in football. Key words - music, pace, preform, ball dribbling, football.