Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorBaltiņa, Maira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:09Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85841
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57663
dc.description.abstractNeraugoties uz to, ka termini “Valdorfpedagoģija” un “apdāvinātība”, vēl nav definēti Izglītības likumā, tomēr šie izglītības procesi tiek pētīti jau sen – filozofijas, psiholoģijas un pedagoģijas teorijās, un izmantoti skolu praksē. Apdāvinātības un Valdorfpedagoģijas loma Izglītības nozarē ir nozīmīga, jo par ģenialitāti, talantiem, mācību disciplīnu un akadēmiskiem sasniegumiem tiek pētīts daudz, un tie ir noteicošie faktori izglītības kvalitātes uzlabošanai un pedagogu profesionālās kompetences paaugstināšanai darbā ar apdāvinātiem skolēniem. Izglītības sistēma ir jāveido tā, lai sniegtu atbilstošu un iekļaujošu izglītību visiem bērniem, taču daļai bērnu vienmēr būs speciālas mācīšanās vajadzības, kuru nodrošināšanai, būs jāveic īpaši izglītības pasākumi un jāveic pedagoģiskie risinājumi. Pie šādiem bērniem pieder arī apdāvinātie, kam ir ar augstas intelektuālās vai gara spējas. Apdāvinātiem bērniem ir jābūt iespējai izglītoties apstākļos un vidē, kas ļauj tiem pilnībā attīstīt savas spējas un atklāt savu potenciālu – pašiem savā un visas sabiedrības labā, kur viņus atzīst un novērtē par indivīdiem – ar savu individualitāti un unikalitāti. Nevienas valsts izglītības politika, nevar atļauties neizmantot talantu kā resursu, jo jebkādu intelektuālu vai citu spēju savlaicīga nepamanīšana un to neveicināšana, ir uzskatāma par neprasmīgu cilvēkresursu izmantošanu. Lai to nepieļautu, ir vajadzīgi piemērotas un daudzveidīgas mācību metodes, materiāli un saturs darbā ar apdāvinātiem skolēniem. Pētījuma mērķis bija izpētīt Valdorfa pedagoģijas piedāvātos risinājumus darbā ar apdāvinātiem skolēniem. Šajā darbā, tika izmantotas kvalitatīvās pētniecības metodes, lai: izpētītu valstīs lietoto terminu un definīciju dažādību – apdāvinātu un talantīgu skolēnu raksturošanai, lai izpētītu dažādas teorijas par apdāvinātību un tās veidiem – izglītības politikas, pedagoģijas un normatīvo aktu kontekstā, kā arī, lai izpētītu Valdorfa pedagoģijas principus un pedagogu kompetenču izglītību, attiecībā uz apdāvinātības veicināšanu skolās. Tas ļāva izzināt Valdorfa pedagoģijas iespējas skolēnu apdāvinātības apzināšanā, novērtēšanā un veicināšanā skolās. Pētījumā piedalījās pedagogi un speciālisti no Ādažu Brīvās Valdorfa skolas (privātās vidusskolas) un Gulbenes Valdorfa pamatskolas.
dc.description.abstractAlthough the terms “Waldorf pedagogy” and “giftedness” have not yet been defined in the Education Law, these educational processes have long been explored in the theories of philosophy, psychology and pedagogy, and have been used in school practice. The role of giftedness and Waldorf pedagogy in the education sector is important, because about the genius, talents, educational disciplines and academic achievement are widely explored, and they are the determining factors for improving the quality of education and increasing the professional competence of teachers in work with gifted childrens. The education system must be designed to provide appropriate and inclusive education for all children, but some children will always have special learning needs, which will require special educational measures and pedagogical solutions. Such children also include gifted with high intellectual or spiritual abilities. Gifted children must be able to learn in an environment and environment that allows them to reach their full potential and discover their potential – for themselves and for society as a whole, where they are recognized and valued as individuals – with their individuality and uniqueness. No national education policy can afford not to use talent as a resource, because the unnoticed and untimely promotion of any intellectual or other ability is considered an incompetent use of human resources. To prevent this, appropriate and diverse teaching methods, materials and content are needed to work with gifted students. The aim of the study was to the solutions offered by Waldorf pedagogy in work with gifted pupils. In this work, were used the qualitative research methods, for: to explore the diversity of terms and definitions used in countries – to describe gifted and talented pupils, to explore different theories of giftedness and its types in the context of education policy, pedagogy and legal acts, and to explore the principles of Waldorf pedagogy and the education of teachers` competencies, in relation to promotion of giftedness in the schools. Teachers and specialists, from Adazi Free Waldorf School (private secondary school) and Gulbene Waldorf Primary School, participated in the research.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectValdorfa pedagoģija
dc.subjectValdorfskola
dc.subjectApdāvinātie bērni
dc.subjectApdāvinātība
dc.subjectTalants
dc.titleValdorfa pedagoģija darbā ar apdāvinātiem bērniem
dc.title.alternativeWaldorf Pedagogy in Work with Gifted Pupils
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record