Profesionālās darbības uzdevumi pašvadītas angļu valodas mācīšanās sekmēšanai profesionālajā vidusskolā
Author
Zvejnieks, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās skolēniem pašiem jāspēj apgūt un saprast jauna informācija un jāattīsta savas mācīšanās prasmes, tāpēc skolotājam būtu jāuzņemas atbalstītāja loma. Diplomdarba autora mērķis bija izpētīt, kā izmantot profesionālās darbības uzdevumus pašvadītas angļu valodas mācīšanās sekmēšanai profesionālajā vidusskolā. Lai sasniegtu mērķi, autors veica gadījuma izpēti. Pētījuma izlasē bija 28 skolēni no divām paralēlo 12. klašu grupām un divi pedagogi no vienas profesionālās vidusskolas Rīgā. Datu salīdzināšanai autors intervēja vienu angļu valodas skolotāju un vienu profesionālā mācību priekšmeta “Dizaina process” skolotāju. Autors arī izmantoja anketu un skolēnu sasniegumu testu, lai apkopotu datus, kas liecinātu par to, ka skolēni labāk izprot savu angļu valodas pašvadīto mācīšanos. Rezultāti atklāja, ka nedaudz pieauga skolēnu izpratne par izmantoto pašvadītas mācīšanās pieeju, bet nevar noteikt, vai piedāvātie profesionālās darbības uzdevumi tiešā veidā sekmēja pārmaiņas. Lai gūtu pārliecinošus pierādījumus par labu pašvadītu mācību prasmju izaugsmi, plašāki pētījumi būtu jāveic ilgākā laika posmā. Nowadays students need to be able to learn and understand new information by themselves and develop their own studying skills as teachers should take the role of a facilitator. The author of the Diploma Paper aimed to explore how to implement authentic performance tasks for enhancing self-directed learning of English at vocational secondary school. To accomplish the aim, the author carried out a case study. The research sample was 28 students from two parallel groups of Grade 12 and two teachers from one vocational secondary school in Riga. The author interviewed one English teacher and one vocational teacher of the subject “Design Processes” for comparison purposes. The author used a questionnaire and a student achievement test to gather data that showcased the learners’ improved understanding of self-directed learning of the English language. The results revealed that there was a slight increase of students’ comprehension while using the self-directed learning approach, but it could not be determined if the implemented specific authentic performance tasks served as a direct cause of the change. To observe persuasive evidence of a considerable growth of self-directed learning skills, a detailed study should be undertaken over a longer period of time.