Pasakās balstīti logopēdiskie vingrinājumi pareizas “r” skaņas izrunas nostiprināšanai 1.klases skolēniem krievu valodā
Author
Deņisova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums: “Pasakās balstīti logopēdiskie vingrinājumi pareizas «r» skaņas izrunas nostiprināšanai 1.klases skolēniem krievu valodā” Darba autore: Viktorija Deņisova Darba zinātniskā vadītājā: profesore Dr. paed. Sarmīte Tūbele Darba saturs: 60 lappuses, 11 attēli, 20 tabulas, 25 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt kā pasakās balstītie logopēdiskie vingrinājumi palīdz pareizas “r” skaņas nostiprināšanai krievu valodā 1. klases skolēniem. Pētījuma hipotēze: Kā veiksmīgi ir iespējams nostiprināt skaņas “r” izrunu 1. klases skolēniem krievu valodā, izmantojot pasakas? Pirmajā darba nodaļā tiks apskatīti pedagoģiskie un psiholoģiskie aspekti. Īsi aprakstīts skolnieka fiziskais raksturojums, kognitīvais raksturojums, emocionālā attīstība, skolnieka uztvere, atmiņa, domāšana, runa un uzmanība atbilstoši vecumam. Metodiskajā daļā maģistra darba autore piedāvāja pārstrādātu pasakās balstītos logopēdiskos vingrinājumus pareizas [ r ] skaņas izrunas nostiprināšanai 1.klases skolēniem krievu valodā. Pētījums apstiprināja, ka pēc izstrādātiem pasakās balstītiem logopēdiskiem vingrinājumiem, visiem bērniem uzlabojas “r” skaņas izruna. Maģistra darbā tiek izdarīti secinājumi, ka izstrādāto metodisko materiālu var izmantot logopēdi un bērna vecāki. Metodisko materiālu var izmantot ar bērniem kuriem ir “r” skaņas izrunas grūtības. Darba pētījuma rezultāti tiek apkopoti grafiskos attēlos. Atslēgas vārdi: pasakas, logopēdiskie vingrinājumi, pareizas “r” skaņas izruna, nostiprināšana, 1.klases skolēni, krievu valoda. Mater’s thesis theme: “Fairytale-based Speech Therapy Exercises to Strengthen form 1 Student’s Correct Pronunciation of Sound “r” in the Russian Language” Mater’s thesis author Viktorija Deņisova Supervisor: professor Dr. paed. Sarmīte Tūbele Mater’s thesis content: 60 pages, 11 graphs, 20 tables, 25 attachments. Research goal: Explore how fairy tale-based speech therapy exercises help to strengthen the correct “r” sound in Russian for form 1 student’s. Research hypothesis: How is it possible to strengthen the pronunciation of the sound "r" for form 1 student’s in Russian language using fairy tales? In first chapter we will look at pedagogical and psychological aspects. Student’s physical characteristics, cognitive characteristics, emotional development, student perception, memory, thinking, speech and attention according to age are briefly described in this chapter. In the methodological part, the author of the master's thesis work offered reworked speech therapy based on fairy tales to strengthen the correct pronunciation of sound in Russian language for form 1 student’s. Research confirmed that fairytale-based speech therapy improved correct pronunciation of the 'r' sound to all children. The conclusions of the Master's thesis work are that the developed methodological material can be used by speech therapists and the child's parents. The methodological material can be used with children who have difficulty pronouncing the "r" sound. The results of the research are summarized in graphs. Keywords: fairy tales, speech therapy exercises, pronunciation of correct “r” sound, strengthening, form 1 student’s, Russian language.