Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorZaharova, Ļubova
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:10Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86056
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57670
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: “Rakstītprasmes sekmēšana logopēdijas nodarbībās 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem” Darba autore: Ļubova Zaharova Darba zinātniskā vadītāja: Mag.paed. Ilze Vilka Darba saturs: 89 lappuses, 20 attēli, 10 tabulas, 9 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiskās nostādnēs izpētīt un praktiskā darbībā veicināt skolēnu rakstītprasmes logopēdijas nodarbībās. Tika veikts gadījuma pētījums. Pētījuma hipotēze: 2. klases skolēnu rakstītprasme uzlabosies un kļūdu skaits rakstu darbos mazināsies, ja koriģējoši attīstošā darbība tiks izmantotas atbilstošas koriģējoši pedagoģiskās metodes bērnu fonemātiskās uztveres attīstības sekmēšanā. Maģistra darba pirmajā nodaļā darba autore analizēja zinātnisko literatūru par jaunāko skolas vecuma bērnu raksturojumu veselumā. Otrajā nodaļā apkopoja informāciju par fonemātiskās uztveres būtību, tās lomu rakstītprasmes apguvē un veidošanās priekšnosacījumiem. Maģistra darba autore analizēja dažādu autoru atziņas par rakstītprasmes apguves procesu, un rakstīšanas traucējumu veidiem un cēloņiem. Tika aprakstītas un analizētas rakstīšanas traucējumu mazināšanas iespējas rakstītprasmes attīstības veicināšanai. Pētījuma praktiskā daļa sastāv no skolotāju un skolotāju logopēdu anketēšanas, pētāmās grupas skolēnu novērošanas, padziļinātas izpētes un koriģējoši attīstošām darbībām. Trešajā daļā tika apkopoti, analizēti un atspoguļoti pētījuma gaitā iegūtie rezultāti. Darbu noslēdz izstrādāti ieteikumi skolotājiem logopēdiem ar mērķi uzlabot korekcijas darba kvalitāti un secinājumi, kuros ir aprakstīti pētījuma ieguvumi. Pētījuma noslēgumā tika izdarīti secinājumi, ka rakstītprasme cieši saistīta ar lasītprasmi, līdz ar to, lai attīstītu un nostiprinātu bērniem rakstītprasmi, skolotājam un logopēdam ir jāizvēlas uzdevumu daudzveidība, kas atbilstu bērna īpatnībām, vajadzībām un spējām. Pētījuma rezultāti tika apkopoti tabulās un grafiskos attēlos. Atslēgas vārdi: rakstītprasme, 2. klases skolēni, fonemātiskā uztvere, fonemātiskie traucējumi, koriģējoši attīstošā darbība.
dc.description.abstractTitle of master's thesis: “Developing Writing Skills in Speech Therapy Classes for Form 2 Students with Phonemic Disorders”. Author of the work: Ļubova Zaharova Scientific supervisor: Mag.paed. Ilze Vilka Thesis content: 89 pages, 20 figures, 10 tables, 9 appendices. The aim of the research: To study the theoretical principles and to promote students' writing skills in speech therapy classes in practice. A case study was performed. Research hypothesis: Grade 2 students' writing skills will improve and the number of errors in writing will decrease if children's phonemic perceptions are developed. In the first chapter of the master's thesis, the author analyzed the scientific literature on the characteristics of the youngest children of school age in general. The second chapter summarized information about the nature of phonemic perception, its role in the acquisition of writing skills and the preconditions for its formation. The author of the master's thesis analyzed the findings of various authors about the process of acquiring writing skills, and the types and causes of writing disorders. Possibilities for reducing writing disorders to promote the development of writing skills were described and analyzed. The practical part of the research consists of questionnaires of teachers and speech therapists, observation of the students of the research group, in-depth research and corrective developmental activities. In the third part, the results obtained during the research were summarized, analyzed and presented. The work concludes with developed recommendations for teachers of speech therapists to improve the quality of correction work and conclusions describing the benefits of the study. At the end of the study, it was concluded that writing skills are closely related to reading skills, so in order to develop and strengthen children's writing skills, teachers and speech therapists need to choose a variety of tasks that suit the child's characteristics, needs and abilities. The results of the study were summarized in tables and graphics. Keywords: literacy, 2nd grade students, phonemic perception, phonemic disorders, corrective developmental activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectRakstītprasme
dc.subject2. klases skolēni
dc.subjectFonemātiskā uztvere
dc.subjectFonemātiskie traucējumi
dc.subjectKoriģējoši attīstošā darbība
dc.titleRakstītprasmes sekmēšana logopēdijas nodarbībās 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeDeveloping Writing Skills in Speech Therapy Classes for Form 2 Students with Phonemic Disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record