Show simple item record

dc.contributor.advisorDudareva, Inese
dc.contributor.authorČumičova, Poļina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:30:10Z
dc.date.available2022-05-27T12:30:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86072
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57671
dc.description.abstractJautājums par skolēnu pētniecisko prasmju attīstīšanu ir aktuāls mūsdienās, jo tagad mēs varam novērot skolēnu intereses un aktivitātes samazināšanos mācību procesā. Viens no iemesliem tam ir gatavu materiālu, uzdevumu risinājumu un izstrādātu laboratorijas darbu pieejamība internetā. Lai sasniegtu kvalitatīvu rezultātu, ir jāizmanto citas mācīšanas metodes, kas atšķiras no tradicionālajām. Viens no ērtiem un pieejamiem rīkiem, kas īsteno aktīvu mācību veidu fizikas kursa apguvē, ir virtuālie laboratorijas darbi. Virtuālie laboratorijas darbi ir inovatīvs un perspektīvs mācību veids, kas ļauj skolēniem veikt eksperimentālos darbus tiešsaistē, apgūstot fizikas jēdzienus un teoriju. Šobrīd virtuālo laboratorijas darbu galvenā priekšrocība ir saistīta ar spēju veikt tādus fizikas eksperimentus, kurus reālos apstākļos nav iespējams īstenot, bīstami realizēt vai to veikšana prasa ļoti ilgu laiku. Maģistra – skolotāja pieredzes darbā tiek izpētīta un apkopota virtuālo laboratorijas darbu ieviešanas pieredze fizikas mācību procesā, kā arī iespējas pilnveidot skolēnu pētnieciskās un digitālās prasmes. Darbā tiek izklāstīti metodiskie ieteikumi, kā efektīvi plānot un organizēt mācību procesu, kā vērtēt skolēnu sasniegumus, īstenojot virtuālos laboratorijas darbus. Darbā tiek demonstrēti apkopoti rezultāti par dalīšanos profesionālajā pieredzē.
dc.description.abstractThe question of the development of research skills in students is relevant today due to decrease in students’ interest and motivation in the learning process. One of the reasons for this is the availability of ready-made materials, solutions, and developed laboratory worksheets on the Internet. To achieve a qualitative result, it is necessary to diversify teaching methods implemented. One of the most convenient and readily accessible tools facilitating the learning process and helping to learn Physics actively is a virtual laboratory. A virtual laboratory is an innovative and promising way of learning that allows student to perform experimental work online while learning Physics concepts and theory. Currently, the main advantage of virtual laboratory is the possibility of performing physical experiments that are impossible to conduct in real conditions, are too hazardous or time-consuming. The Diploma – Teachers' Portfolio explores the experience of introducing virtual laboratory into Physics teaching and learning process, and elaborates on way these experiences can improve students’ research and digital skills. The work presents methodological recommendations on how to effectively plan and organize the teaching and learning process, how to evaluate students’ achievements during the virtual laboratory. The work also presents generalized results of professional experience exchange.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvirtuālie laboratorijas darbi
dc.subjectmācību process
dc.subjectpētnieciskās prasmes
dc.subjectdigitālās prasmes
dc.titleVirtuālie laboratorijas darbi pētniecisko prasmju pilnveidei fizikas mācību procesā
dc.title.alternativeVirtual Laboratory for Enhancing Research Skills in Teaching and Learning Process of Physics
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record