• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bulings un tā saistība ar akadēmiskiem sasniegumiem skolēniem vecumposmā no 14 līdz 17 gadiem

Thumbnail
Öffnen
299-86149-Gaponuka_Anastasija_ag18062.pdf (744.9Kb)
Autor
Gapoņuka, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plaude, Alla
Datum
2022
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma tika pētīta saistība starp bulingu un akadēmiskiem sasniegumiem skolēniem vecumposmā no 14 līdz 17 gadiem. Pētījumā piedalījās 61 skolēns vecumposmā no 14 līdz 17 gadiem no dažādām Latvijas skolām. Bulinga rādītāju noteikšanā tika izmantota Dana Olveusa Vardarbības aptauja (Olweus Bullying Questionnaire (OBQ); Olweus, 1996), akadēmiskais sasniegums tika noteikts pēc pēdējā semestra vērtējuma. Saistības noteikšanai starp bulinga rādītāju un akadēmiskiem sasniegumiem tika izmantots Spīrmena korelācijas koeficienta aprēķins. Rezultāti uzrāda, ka starp bulinga abām skalām un akadēmiskiem sasniegumiem pastāv statistiski nozīmīgas pretējas saistības. Jo augstāki ir bulinga rādītāji, jo skolēnam ir lielāka tendence uz zemākiem vērtējumiem.
 
The study examined the relationship between bullying and academic achievement in students aged 14 to 17 years. The study involved 61 students aged 14 to 17 from various Latvian schools. Bullying indicators was determined by Olweus Bullying Questionnaire (OBQ; Olweus, 1996), academic achievement was determined by the evaluation of the last semester. The calculation of the Spearman correlation coefficient was used to determine the relationship between the bullying indicator and academic achievement. The results showed that there is a statistically significant opposite relationship between the two scales of bullying and academic achievement. The higher the bullying scores, the greater the tendency for the student to score lower.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57705
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV