Personalizētas pedagogu profesionālās pilnveides modelis skolā
Author
Bajarune, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Arvien aktuālāka ir vajadzība pēc personalizētas pedagogu profesionālas pilnveides. To ietekmē pieaugošās atšķirības pedagogu izglītībā un pieredzē, kā arī Latvijas izglītībā notiekošās pārmaiņas kopumā. Plānotas izglītības reformas un neplānoti, laikmeta radīti izaicinājumi, piemēram, attālināts mācību darbs. Maģistra darba tēma ir “Personalizētas pedagogu profesionālās pilnveides modelis skolā”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt un izvērtēt personalizētas pedagogu profesionālās pilnveides modeli skolā, lai uzlabotu tā darbību. Balstoties uz teorijas analīzi, pedagogu novērtējumu un izglītības ekspertu atgriezenisko saiti, ir izvērtētas šāda skolas modeļa stiprās puses un izaicinājumi. Pētījuma rezultātā ir izstrādāti metodiski ieteikumi, kas ir vērā ņemami turpmākai modeļa īstenošanai. Kvalitatīva pedagogu profesionālā pilnveide ir veids, kā ietekmēt mācību procesu un uzlabot skolēnu sniegumu. Savukārt, personalizēta pedagogu profesionālās pilnveide skolā ir veids, kā visātrāk var reaģēt uz dažādām pārmaiņām un pedagogu individuālajām mācīšanās vajadzībām, īstenojot kvalitatīvu profesionālo pilnveidi. There is a large demand for teacher personalized professional development. That need is influenced by growing differences between teacher education and experience as well as change taking place in Latvian education system. There are planed education reforms taking place and unplanned challenges, as example distance learning. Theme of the Master’s thesis is “Personalized teacher professional development model in school”. Aim of the thesis is to do theoretical and practical research and evaluation of personalized teacher professional development model in school to improve it. Based on theoretical analyses, teacher evaluations and education expert opinions, such model for school was evaluated based on its strengths and challenges. As a result of research methodological recommendations was created, which can be considered to further improve the model. Qualitative teacher professional development is a way to influence learning process and student performance. In turn, personalized teacher professional development in school is the fastest way to react on different changes and teacher individual learning needs, when implementing qualitative professional development.