Show simple item record

dc.contributor.advisorHamkova, Diāna
dc.contributor.authorMiķelsons, Lauris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:31:11Z
dc.date.available2022-05-27T12:31:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other80820
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57916
dc.description.abstractMaģistra darba izstrāde veltīta samērā jaunam un ne tik plaši izzinātam un izprastam, tomēr mūsdienās ļoti aktuālam tematam kā mākslīgais intelekts un noziedzīgi nodarījumi pret ceļu satiksmes drošību, kura pētniecība tiesību zinātnē ir uzsākta samērā nesen. Maģistra darba pamatā tika analizēts normatīvo aktu regulējums attiecībā uz mākslīgā intelekta vadītiem autonomajiem transportlīdzekļiem, tajā skaitā tika izpētīta mākslīgā intelekta vēsturiskā attīstība, jēdziens un tā klasifikācija, ceļu satiksmes jomas regulējums, kā arī saskatāmās problēmas spēkā esošajā regulējumā saistībā ar kriminālatbildības piemērošanu noziedzīgos nodarījumos pret ceļu satiksmes drošību. Maģistra darba rezultāti liecina, ka normatīvo aktu regulējums šajā jomā nav izstrādāts, kas attiecīgi apgrūtina iespējas saukt personas pie kriminālatbildības saistībā ar noziedzīgiem nodarījumiem pret ceļu satiksmes drošību. Atslēgas vārdi: mākslīgais intelekts, autonomie transportlīdzekļi, kriminālatbildība, ceļu satiksme, drošība, noziedzīgi nodarījumi.
dc.description.abstractThe development of the master's thesis is dedicated to a relatively young and not so widely known and understood, yet today, a very topical theme such as artificial intelligence and road safety offences, the research of which has been launched relatively recently in law science. The master's thesis was based on an analysis of the regulatory framework for artificial intelligence driven autonomous vehicles, including the historical development of artificial intelligence, the concept and classification of artificial intelligence, road traffic regulation, and identifiable problems in the existing framework for criminal offences against road safety. The results of the master's thesis show that regulatory frameworks in this area have not been developed, which consequently makes it more difficult to prosecute persons in connection with road safety offences. Key words: artificial intelligence, autonomous vehicles, criminal liability, road traffic, safety, criminal offences.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectmākslīgais intelekts
dc.subjectautonomie transportlīdzekļi
dc.subjectkriminālatbildība
dc.subjectceļu satiksmes drošība
dc.subjectnoziedzīgi nodarījumi
dc.titleMākslīgais intelekts un noziedzīgi nodarījumi pret ceļu satiksmes drošību
dc.title.alternativeArtificial intelligence and criminal offenses against road traffic safety
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record