Show simple item record

dc.contributor.advisorZanders, Viesturs
dc.contributor.authorRaudive, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:31:31Z
dc.date.available2022-05-27T12:31:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85757
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57997
dc.description.abstractMaģistra darba “Sievietes grāmatu tirdzniecībā un izdevējdarbībā Latvijā (1918–1940)” mērķis ir izpētīt, kāda bijusi sieviešu iesaiste un ietekme izdevējdarbībā un tirdzniecībā Latvijā no 1918. līdz 1940. gadam. Pētījuma gaitā apzinātas nozīmīgākās nozarē strādājošās sievietes, sīkāk analizēti izdevēju Elizabetes Alunānes, Ilgas Zvanītājas, Annas Grobiņas, Emīlijas Benjamiņas apgādātie izdevumi, to kritika un vērtējums sabiedrībā, specializācija atsevišķu literatūras žanru, piemēram, bērnu literatūras, populārās literatūras izdošanā. Kā pētījuma metodes izmantotas kontentanalīze jeb satura analīze, vēsturiski ģenētiskā metode un bibliometrija. Pētījuma empīriskā bāze ietver liecības par sieviešu darbību grāmatniecībā – fotogrāfijas, atmiņas, vēstules, protokolus, periodiskajos izdevumos publicētos pārskatus un sludinājumus, dažādus dokumentus un vēsturiskas publikācijas, bibliogrāfiskos rādītājus. Pētījums veido pilnīgāku priekšstatu par latviešu grāmatniecības vēstures kolektīvo diskursu, paplašinot zināšanas par 20. gadsimta 20.–30. gados nozarē strādājošajām sievietēm.
dc.description.abstractThe aim of the master’s thesis “Women in Bookselling and Publishing in Latvia (1918–1940)” is to study the involvement and influence of women in bookselling and publishing in Latvia from 1918 to 1940. In the course of the research, the most important women working in the field have been identified, editions published by Elizabete Alunāne, Ilga Zvanītāja, Anna Grobiņa and Emīlija Benjamiņa have been analyzed in detail, as well as critique and evaluation in society, their specialization in publishing certain literary genres, such as children’s literature and popular literature. Content analysis, historical genetic method and bibliometry were used as research methods. The empirical basis of the research includes evidence of women’s activities in book publishing – photographs, memoirs, letters, protocols, reports and advertisements published in periodicals, various documents and historical publications, bibliographic indexes. The study forms a more complete picture of the collective discourse of the history of book publishing in Latvia, expanding the knowledge about the bookwomen working in 1920s and 1930s.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectsievietes
dc.subjectgrāmatu tirdzniecība
dc.subjectizdevējdarbība
dc.subjectvēsturiskums
dc.titleSievietes grāmatu tirdzniecībā un izdevējdarbībā Latvijā (1918–1940)
dc.title.alternativeWomen in Bookselling and Publishing in Latvia (1918–1940)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record