Latvijas Republikas Veselības ministrijas un Igaunijas Republikas Sociālo lietu ministrijas COVID-19 pandēmijas krīzes komunikācija sociālajā tīklā "Facebook" (2021. gada 1. jūlijs-1. novembris)
Author
Lipšāns, Ervīns
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Latvijas Republikas Veselības ministrijas un Igaunijas Republikas Sociālo lietu ministrijas COVID-19 pandēmijas krīzes komunikācija sociālajā tīklā „Facebook” (2021. gada 1. jūlijs-1. novembris)” mērķis ir izpētīt Veselības ministrijas un Sociālo lietu ministrijas īstenotās krīzes komunikācijas praksi sociālajā tīklā „Facebook” un salīdzināt to. Mērķa sasniegšanai teorētiskajā daļā tika apzinātas pētnieku atziņas par krīzi, krīzes vadību un komunikāciju, sabiedrības veselības krīzēm, kā arī par sociālo tīklu nozīmi komunikācijā. Empīriskajā daļā autors pievērsās Latvijas un Igaunijas COVID-19 situācijas apskatam ar gadījuma analīzi un attiecīgo atbildīgo ministriju „Facebook” ierakstiem periodā no 2021. gada 1. jūlijam līdz 1. novembrim, ar kontentanalīzi, kā arī tika intervēts komunikācijas eksperts. Pētījuma laikā atklāts, ka krīzes vadītājam jāņem vērā konkrēti aspekti, gatavojoties krīzei, veidojot krīzes komunikāciju, kā arī izmantojot sociālos tīklus vēstījuma nodošanai. Tāpat netika atrastas būtiskas atšķirības starp abu ministriju komunikācijas praksi „Facebook”. Autors un eksperts ir vienisprātis, ka gan Latvijas, gan Igaunijas kontekstā būtu nepieciešams pievērst lielāku uzmanību krievvalodīgajiem senioriem un viņu patērētajiem informācijas kanāliem. The aim of the bachelor's thesis „COVID-19 pandemic crisis communication of Ministry of Health of the Republic of Latvia and Ministry of Social Affairs of the Republic of Estonia on social network „Facebook” (July 1-November 1, 2021)” is to study the practice of crisis communication by Ministry of Health and Ministry of Social Affairs on social network „Facebook” and compare it. To achieve this aim, author studied the conclusions of researchers about crisis, crisis management and communication, public health crisis, as well as the importance of social media in communication. In the empirical section, author looks at the COVID-19 situation in Latvia and Estonia using case study and to the „Facebook” posts of the respective responsible ministries in the period from July 1 to November 1, 2021, as well as interviews a communication expert. The thesis revealed that there are certain aspects that must be taken into account, when preparing for a crisis, developing a crisis communication, as well as using the social media for delivering the message. Additionally, no major differences were found between the „Facebook” practices of both ministries. Author and expert are on the same page in the aspect that both Latvia and Estonia should turn their attention more to Russian-speaking seniors and the information channels they use.