Show simple item record

dc.contributor.advisorŠumilo, Ērika
dc.contributor.authorMathew, Seby
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:40:26Z
dc.date.available2022-05-27T12:40:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85621
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/58762
dc.description.abstractMūsdienu biznesa vide ir kļuvusi ļoti dinamiska un konkurētspējīga, un uzņēmumiem ir jākoncentrējas uz agresīvu mārketingu, lai tie varētu radīt pietiekamu vajadzību un pieprasījumu klientu vidū. Pašreizējā scenārijā digitālais mārketings ir kļuvis par vienu no svarīgākajiem un populārākajiem mārketinga veidiem, un tas koncentrējas uz interneta un tiešsaistes platformu izmantošanu, lai tirgotu un reklamētu pakalpojumus un produktus. Mūsdienās zīmoli izmanto ar digitālo mārketingu saistītos kanālus, jo tiem ir nozīmīga loma klientu piesaistē un piesaistē. Šī pētījuma mērķis ir analizēt, cik lielā mērā ar digitālo mārketingu saistītā prakse ietekmē pircēju pirkšanas paradumus. Dati ir savākti no dažādiem sekundāriem, kā arī primārajiem avotiem, lai varētu viegli sniegt adekvātu un uzticamu informāciju par pētījuma tēmu. Dati šajā pētījumā apkopoti no 100 Rimi Baltic klientiem un izmantoti gan atvērtie, gan slēgtie jautājumi. Lai apkopotu nepieciešamos datus no klientiem, pētnieks akcentējis induktīvās izpētes pieejas izmantošanu. Digitālā mārketinga efektivitāte ir tāda, ka tas rada klientu vai mērķa tirgus cilvēku informētību, kā arī pieprasījumu pēc piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem. Ir arī konstatēts, ka šobrīd pastāv plašs faktoru loks, kam ir tieša un būtiska ietekme uz klienta pirkuma vai pirkšanas lēmumu. Izvēlētā organizācija, t.i., Rimi Baltic, ir izmantojusi dažāda veida digitālā mārketinga praksi, un galvenais mērķis šeit ir ietekmēt klientu pirkšanas vai pirkšanas lēmumu. Klienti šobrīd iegūst informāciju un nepieciešamos datus no mārketinga veidiem un ērtības, kā arī ciešās attiecības ar organizāciju ir noteiktas kā digitālā mārketinga galvenā unikalitāte. Pētījuma rezultāti arī atspoguļo šo kultūru; mārketinga un personiskie faktori ir tie, kas ietekmē klientu lēmumu par pirkumu. Ir ierosināts, ka Rimi savas mārketinga stratēģijas ietvaros varētu ieviest balss meklēšanas aplikāciju
dc.description.abstractToday’s business environment has become very dynamic and competitive and companies are required to focus on aggressive marketing so that they can create sufficient need and demand among the customers. In the present scenario, digital marketing has emerged as one of the most important and popular forms of marketing and it focus on the use of internet and online platforms to market and promote the services and products. Nowadays, brands are utilizing the channels associated with digital marketing because they play a significant role in terms of attracting and engaging the customers. The aim of this research paper is to analyze the overall extent to which the practices associated with digital marketing influences the purchase behavior of the customers. The data has been collected from different secondary as well as primary sources so that adequate and reliable information with regards to the topic undertaken for study can be easily presented. The data in this study has been collected from 100 customers of Rimi Baltic and the use of open as well as close ended questions have been done. To gather the required data from the customers, the researcher has emphasized on the use of inductive research approach. The effectiveness of digital marketing is that it results in creating awareness as well as demand of services and products offered among the customers or the people in the target market. It has also been identified that at present there are wide ranges of factors which have a direct and considerable impact on the customer purchase or buying decision. The chosen organization i.e. Rimi Baltic has employed different types of digital marketing practices and the prime objective here is to influence the buying or purchase decision of the customers. The customers are now obtaining information and required data from the modes of marketing and convenience as well as strong relationship with the organization have been identified as some of the core uniqueness of the digital marketing. The results of the study also reflect that culture; marketing and personal factors are the one which are affecting the purchase decision of the customers. It has been proposed that introduction of voice search application can be done by Rimi within its marketing strategy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectDigital marketing
dc.subjectRimi baltic
dc.subjectsocial media
dc.subjectconsumer buying behavior
dc.subjectpurchase decision
dc.titleDigitālā mārketinga loma klientu pirkšanas uzvedības ietekmē: pētījums par Rimi Baltic
dc.title.alternativeRole of digital marketing in influencing customer purchase behavior: A study on Rimi Baltic
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record