Show simple item record

dc.contributor.advisorLeitāne, Līga
dc.contributor.authorPužule, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:40:31Z
dc.date.available2022-05-27T12:40:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85974
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/58793
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir AAS „CBL Life” un tās nozares darbības analīze. Tēma tika izvēlētā jo Latvijā dzīvības apdrošināšana nav viens no populārākajiem apdrošināšanas veidiem , pirmajā vietā ir OCTA , turpretī Eiropas Savienības attīstītajās valstīs dzīvības apdrošināšanas polises ir vienā no pirmajām vietām starp apdrošināšanas veidiem, kas tiek noslēgti. Apdrošināšana nozares finanšu dati ir komplicēti un specifiski ja salīdzina ar sabiedrībām ar ierobežotu atbildību. Autorei šķita interesanti noskaidrot kādas ir tendences, tirgus dati un kā tie ietekmē finanšu rādītājus un nozari kopumā. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt galvenos apdrošināšanas tirgus rādītājus un pielietojot tos analizēt nozares un AAS “CBL Life” ceturkšņa un izstrādāt priekšlikumus AAS “CBL Life”rentabilitātes palielināšanai, pamatojoties uz veikto analīzi. Pirmajā daļā ir izpētīts un aprakstīts dzīvības apdrošināšanas tirgus, kā arī apkopotas teorētiskās zināšanas par apdrošināšanas kompānijas darbības analīzi. Otrajā daļā tika veikta dzīvības apdrošināšanas nozares analīze Latvijā un Eiropā. Trešajā daļā tika ietverts AAS “CBL Life” raksturojums, vēsture piedāvātie apdrošināšanas veidi un tika analizēta finanšu darbība. Autore analīzes laikā guva zināšanas par nozares tirgus datiem un kā produktu pārdošanas rezultāti atspoguļojās uz darbības rādītājiem. Analīzes rezultātā autore noskaidroja AAS CBL Life vājās vietas , kas kavē sabiedrības rentabilitātes uzlabošanos un tirgus daļas audzēšanu. Pēc veiktājām analīzēm autore spēj novērtēt nozares un apdrošināšanas sabiedrību datus un sniegt priekšlikumus rādītāju uzlabošanai. Autore iesaka apdrošināšanas sabiedrībai “CBL Life” palielināt tirgus daļu piesaistot jaunus pārdošanas kanālus un palielināt tirgum piesaistīto līgumu pārdošanu. 2022. gadā pievērst pastiprinātu uzmanību līgumu pagarināšanai lai samazinātu izmaksāto atlīdzību apjomu un nezaudētu tirgus daļu. Kā arī rūpēties par sabiedrības izglītošanu dzīvības apdrošināšanas uzkrājumu veidošanā. Darba apjoms ir 60 lapaspuse, tajā iekļauti 25 attēli un 3 tabulas un izmantoti 30 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is Analysis of life insurance industry and AAS “CBL Life”.The topic was chosen because life insurance is not one of the most popular types of insurance in Latvia, OCTA is in the first place, while in the developed countries of the European Union life insurance policies are in one of the first places among the types of insurance that are signed. The financial data of the insurance industry is complex and specific when compared to limited liability companies. The author found it interesting to find out what are the trends, market data and how they affect the financial indicators and the industry as a whole. The aim of the bachelor's thesis is to study the main indicators of the insurance market and apply them to analyze the industry and AAS CBL Life finance data and to develop proposals for increasing the profitability of AAS CBL Life based on the analysis. In the first part thesis author studies and describes the life insurance market, as well as summarizes the theoretical knowledge about the analysis of the insurance companys financial indicators. In the second part, the analysis of the life insurance industry in Latvia and Europe was performed. The third part included the description of AAS “CBL Life”, the history of the types of insurance offered and the analysis of financial performance. During the analysis, the author gained knowledge about the market data of the industry and how the results of product sales were reflected to financial indicators. As a result of the analysis, the author identified the weaknesses of AAS CBL Life, which hinder the improvement of the company's profitability and growth of market share. After the performed analyzes, the author is able to evaluate the data of the industry and insurance companies and provide suggestions for improving the profitability. The author recommends the insurance company CBL Life to increase market share by attracting new sales channels and increase sales of unit-linked contracts. In 2022 company need to pay more attention to the renewal of contracts in order to reduce the amount of claims paid and not to lose market share. As well as to think of the education of the society about life insurance savings. The volume of the work is 60 pages, it includes 25 images and 3 tables and 30 literature sources are used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectLatvijas apdrošināšanas tirgus
dc.subjectapdrošināšanas sabiedrība
dc.subjectdzīvības apdrošināšana
dc.subjectfinanšu analīze
dc.titleAAS “CBL Life” un tās nozares darbības analīze
dc.title.alternativeAnalysis of life insurance industry and AAS “CBL Life”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record