Daudzvalodu kompetences loma angļu sintakses apguvē
Author
Bankova, Raina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Daudzvalodība ir plaši izplatīts fenomens lielākajā daļā pasaules, tāpēc valodas apguvēja daudzvalodu kompetence ir svarīgs aspekts, ko ņemt vērā, valodas apguves laukā. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt teikumu veidu lietojumu divos valodas apguves attīstības posmos un iepriekšējas valodu zināšanu ietekmi sintakses apguvē. Pētījuma metode ir uz tekstu korpusa balstīta gadījuma analīze, kurā izmantotas triju angļu filoloģijas studentu esejas angļu, norvēģu un latviešu valodā. Pētījuma rezultāti liecina, ka teikumu veidu lietojums dažādās valodās un studentu individuālās valodas apguves gaitā atšķiras, taču kopumā norāda uz priekšroku saliktu pakārtotu teikumu lietojumam un saliktu teikumu lietojuma biežuma lejupslīdi vēlākos valodas apguves posmos. Studentu eseju analīze liecina, ka valodas apguvēji pielieto dažus angļu valodas gramatikas likumus norvēģu valodas apguvē. Multilingualism is a widespread phenomenon in most parts of the world, and therefore, in the area of language acquisition, learners’ multilingual competence is an important aspect to consider. The aim of the thesis is to examine the frequency of different sentence types at two developmental stages of language acquisition, and the influence of prior linguistic knowledge on the acquisition of syntax. The research method is a corpus-based case study comprised of three English Philology students’ essays in English, Norwegian and Latvian. The research findings indicated a variation of sentence use across languages and participants’ individual developmental trajectories but displayed an overall preference for the use of complex sentence and a decrease in the use of compound sentences. The analysis of learner essays suggested that learners apply some rules of English grammar in the acquisition of Norwegian.