Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņš, Mārcis
dc.contributor.authorKļaviņš, Kristaps Eduards
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:40:56Z
dc.date.available2022-05-27T12:40:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85609
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/58875
dc.description.abstractJebkurai ar mūzikas industriju saistītai personai ir svarīgi apzināties, kāda ir viņa loma autortiesībās. Svarīgi saprast kādas tiesības tiek aizsargātas un kādas ir jāievēro, lai nepārkāptu citas personas tiesības. Ar muzikālajiem darbiem saistītās autortiesības un blakustiesības ir ļoti fragmentētas, jo viena muzikāla darba radīšanā tiek iesaistīti dažādi subjekti un veidojas daudz dažādu tiesību. Darba mērķis ir noskaidrot, kā var uzlabot pašreizējo Latvijas autortiesību regulējumu, lai tas būtu piemērots veidiem, kādos mūsdienās tiek radīti un izmantoti muzikālie darbi, tā lai netiktu ierobežotas citas personu tiesības un brīvības. Darba izstrādes procesā autors nonāca pie vairākiem secinājumiem, galvenokārt tika atrasts normatīvi nenoregulēts jautājums par fonogrammas fragmenta jeb sampla izmantošanu jauna muzikāla darba veidošanai. Darbs sastāv no trīs daļām- Muzikālo darbu vieta autortiesībās, fonogrammu izmantošanas tiesiskie aspekti un muzikālo darbu izmantošanas problemātika.
dc.description.abstractIt is important for any person connected with the music industry to be aware of his role in copyright. It is important to understand what rights are protected and what must be respected in order not to violate the rights of another person. Copyright and related rights to musical works are very fragmented, as the creation of one musical work involves different entities and creates many different rights. The aim of the work is to clarify how the current copyright regulation of Latvia can be improved so that it is suitable for the ways in which musical works are created and used today, so that other rights and freedoms of persons are not limited. In the process of developing the work, the author came to a number of conclusions, mainly a non-normative question about the use of a phonogram fragment or sample to create a new musical work. The work consists of three parts: the place of musical works in copyright, the legal aspects of the use of phonograms and the problem of the use of musical works.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectMuzikāls darbs
dc.subjectAutortiesības
dc.subjectBlakustiesības
dc.subjectFonogramma
dc.subjectFonogrammas producents
dc.titleMuzikālo darbu izmantošanas un reproducēšanas tiesiskie aspekti.
dc.title.alternativeLegal aspects of the use and reproduction of musical works.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record