Eiropa kā potenciālais Latvijā ražoto kafijas produktu eksporta tirgus
Author
Baumanis, Dāvids Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba temats ir Eiropa kā potenciālais Latvijā ražoto kafijas produktu eksporta tirgus. Maģistra darba mērķis ir izvērtēt potenciālos kafijas produktu eksporta tirgus Eiropā kafijas produktu tirdzniecībai no Latvijas, konstatēt problēmas un piedāvāt risinājumus. Darba 1. nodaļā tiek analizēta dažāda zinātniskā literatūra un pamatojoties uz dažādu autoru viedokļiem tiek paskaidroti būtiskākie starptautiskās tirdzniecības jēdzieni, kas ir būtiski ietekmējošie faktori starptautiskajā tirdzniecībā un kuri kalpos par teorētisko bāzi darba 2 un 3. nodaļā veiktajai analīzei. Darba 2. nodaļā balstoties uz statistikas datiem tiek analizēti 15 Eiropas kafijas tirgi un ar Papadopoulus un lēmumu atbalsta modeli atlasīti potenciālie Latvijā ražoto kafijas produktu eksporta tirgi. Darba 3. nodaļā balstoties uz eksperta intervijām un aptaujām tiek izvērtēts eksporta potenciāls katrā no atlasītajiem reģioniem. Darba autora galvenie priekšlikumi ir: Latvijas valdībai, lai sekmētu kafijas produktu ražošanas attīstību Latvijas reģionā ir jāpilnveido uzņēmējdarbības vide. Tiesiskais regulējums – jāsamazina nodokļu likmes. Latvijā ir augsts akcīzes nodoklis kafijai, kas vietējiem kafijas ražotājiem veido augstu gala produktu cenu, kā rezultātā vietējie iedzīvotāji pārsvarā izvēlas lētākus ārvalstu kafijas produktus. Latvijas kafijas ražotājiem ir jāuzlabo ārējā komunikācija, lai veicinātu sabiedrības interesi iegādāties kafijas produktus. Latvijas kafijas ražotājiem ir jāattīsta kafijas produktu eksports uz Nīderlandi, kurā ir zemāki kafijas tirdzniecības nodokļi kā Somijā un Zviedrijā, un augsts ieņēmumu līmenis no kafijas pārdošanas uz vienu valsts iedzīvotāju. Maģistra darba kopējais lapušu skaits ir 90. The topic of the master's thesis is Europe as a potential export market for coffee products produced in Latvia. The aim of the master's thesis is to evaluate the potential export markets of coffee products in Europe for the sale of coffee products from Latvia, to identify problems and offer solutions. Chapter 1 analyzes various scientific literature and explains the most important concepts of international trade, which are the influencing factors in international trade and which will serve as a theoretical basis for the analysis in Chapters 2 and 3. Chapter 2 analyzes 15 European coffee markets based on statistical data and by using the Papadopoulus and decision support model author select potential export markets for coffee products produced in Latvia. In Chapter 3, based on expert interviews and surveys the export potential in each of the selected regions is assessed. The main suggestions of the author of the work are: In order to promote the development of coffee production in the Latvian region the Latvian government must improve the business environment. Legal framework – tax rates need to be reduced. Latvia has a high excise tax on coffee, which places a high price on end products for local coffee producers, as a result locals mostly choose cheaper foreign coffee products. Latvian coffee producers need to improve external communication in order to promote public interest in purchasing coffee products. Latvian coffee producers must develop export of coffee products to the Netherlands, which have lower coffee sales taxes than in Finland and Sweden, and a high level of revenue from coffee sales per capita. The total number of pages of the master's thesis is 90.