Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorŠumilo, Ērika
dc.contributor.authorLosāns, Mikus
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-19T01:02:03Z
dc.date.available2022-06-19T01:02:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87446
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59126
dc.description.abstractTā kā pārliecinoši lielākā daļa jaunuzņēmumu negūst panākumus, šī maģistra darba autors izvēlējās izpētīt, kādi ir Latvijas jaunuzņēmumu veiksmes faktori augstas izaugsmes tehnoloģiju jaunuzņēmumu izveidē, kas ir šī maģistra darba mērķis. Pētījums tiek veikts, veicot esošās literatūras analīzi, statistisko datu analīzi un kvalitatīvo analīzi, izmantojot Latvijas jaunuzņēmumu dibinātāju padziļinātās intervijas ar identiskiem, atvērtiem jautājumiem. Autors intervēja tikai veiksmīgākos startup dibinātājus Latvijā. Tika intervēti 14 dibinātāji, kuri ir izveidojuši jaunuzņēmumus ar vidējiem ieņēmumiem 35,5 miljoni eiro un vidējo vecumu 6 gadi, un 3 intervēja investorus, kas ir ieguldījuši augstas izaugsmes tehnoloģiju jaunuzņēmumos. Rezultātā tika identificēti 4 galvenie startup panākumu faktori: “Lieliskas komandas veidošana”; “Atbilstoša sektora izvēle”; “Produkta-tirgus atbilstības sasniegšana” un “Mērogojama biznesa modeļa sasniegšana” un 1 papildu faktors: “Veiksme”.
dc.description.abstractAs overwhelming majority of the startups fail the author of this master thesis chose to research what are the success factors for Latvian startups in creating a high growth technology startup, which is the aim of this master thesis. Research is conducted doing existing literature analysis, statistical data analysis and qualitative analysis using in-depth interviews of the founders in Latvia with identical, open ended questions. The author interviewed only the highest growth startup founders. 14 founders, who have built startups, with average revenue of 35.5 million euros and age 6 years, and 3 investors, who have invested in high growth technology startups. In the result 4 main startup success factors were identified: “Building a great team”; “Picking the right market”; “Achieving product-market fit” and “Achieving scalable business model” and 1 additional factors: “Luck”.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectStartup Success Factors
dc.subjectHigh Growth Technology Startup
dc.subjectIT Startups
dc.subjectEntrepreneurship
dc.subjectCritical Success Factors
dc.titleLatvijas jaunuzņēmumu panākumu faktori veidojot augstas izaugsmes tehnoloģiju jaunuzņēmumu
dc.title.alternativeLatvian startup success factors building a high growth technology startup
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию