Klimatneitralitātes stratēģijas pasākumu ietekme uz automašīnu tirgu Latvijā
Author
Magons, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Freimane, Rita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Klimatneitralitātes stratēģijas radītie pasākumi veicina lielas izmaiņas visās nozarēs, kurās dažādu procesu rezultātā tiek radītas SEG emisijas. Nozīmīgas pārmaiņas jau notiek un ir plānotas transporta nozarē, kura ir viena no lielākajām SEG emisiju radītājām gan Eiropā, gan Latvijā. Klimatneitralitātes stratēģijas pasākumi ietekmē automašīnu tirgu, popularizējot elektroautomašīnas, kas ekspluatācijā nerada kaitīgos izmešus, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, kas transportlīdzekļu sektorā rada visvairāk SEG emisiju. Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt dažādu klimatneitralitātes stratēģijas pasākumu esošo un potenciālo ietekmi uz automašīnu tirgu Latvijā. Darbā veikts apskats Eiropas Savienības un Latvijas stratēģijai klimatneitralitātes sasniegšanai līdz 2050. gadam. Apskatīta klimatneitralitātes ietekme uz Eiropas Savienības un Latvijas automašīnu tirgus izmaiņām un prognozēm. Izstrādāt modelis, lai uzzinātu, kas ietekmē elektroautomašīnu cenu Latvijā. The measures created by the climate neutrality strategy are contributing to major changes in all sectors where GHG emissions are generated by various processes. Significant changes are already taking place and are planned in the transport sector, which is one of the largest emitters of GHGs in both Europe and Latvia. The measures of the climate neutrality strategy have an impact on the car market by promoting clean cars that do not emit harmful emissions in operation, compared to traditional engine cars with the highest GHG emissions in the vehicle sector. The aim of the bachelor's thesis is to evaluate the current and potential impact of various climate neutrality strategy measures on the car market in Latvia. This work reviews the strategy of the European Union and Latvia to achieve climate neutrality until 2050. The impact of climate neutrality on the changes and forecasts of the European Union and Latvian car market is considered. Developed a model to find out what affects the price of electric cars in Latvia.