• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas alus tirgus analīze un SIA “Jaunpils alus” konkurētspējas izvērtējums

Thumbnail
View/Open
303-88884-Mucenieks_Marcis_mm18117.pdf (1.246Mb)
Author
Mucenieks, Mārcis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Jēkabsone, Sandra
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt alus tirgus darbību ietekmējošos faktorus un novērtēt tā attīstību Latvijā, kā arī balstoties uz teorētiskajām un praktiskām atziņām izvērtēt SIA „Jaunpils Alus” konkurētspēju un izstrādāt priekšlikumus “Jaunpils Alus” darbības uzlabošanai. Bakalaura darbā veiktās analīzes rezultātā iespējams izvērtēt gan teorētiski, gan praktiski, kā darbojas alus tirgus Latvijā, kā arī iepazīties ar faktoriem, kas jāņem vērā vietējiem alus ražotājiem, lai varētu saglabāt savu konkurētspēju un uzlabot finanšu rādītājus. Atslēgas vārdi: alus tirgus, Jaunpils alus, konkurētspēja.
 
The aim of the bachelor's thesis is to study the factors influencing the operation of the beer market and to evaluate its development in Latvia, as well as to evaluate the competitiveness of SIA "Jaunpils Alus" based on the theoretic and practical knowledge and to develop a proposal to improve the operation of "Jaunpils Alus". As a result of the analysis carried out in the bachelor's thesis, it is possible to evaluate both theoretically and practically how the beer market in Latvia operates, as well as to get acquainted with the factors that must be taken into account by local beer producers in order to be able to maintain their competitiveness and improve financial indicators. Keywords: beer market, Jaunpils beer, competitiveness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59200
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV