Vispārējās izglītības iespējas un skolas izvēles ģeogrāfija Bolderājas un Daugavgrīvas apkaimēs
Author
Nosovs, Vitālijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Māris
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā tiek izvērtētas vispārējās izglītības iespējas Bolderājas un Daugavgrīvas apkaimēs pēc vairākiem izglītības iestādes raksturojošiem kritērijiem, iedzīvotāju sastāva izmaiņu ietekme uz izglītības iespējām, kā arī skolas sociālā loma pētāmajās apkaimēs. Maģistra darba mērķis ir izvērtēt vispārējās izglītības iespējas, kā arī skolu izvēles ģeogrāfiju Bolderājas un Daugavgrīvas apkaimēs. Maģistra darba ietvaros tika secināts, ka pētamajās apkaimēs ir liels mazākumtautību īpatsvars, liela sociālā nevienlīdzība, tāpēc Rīgas 33.vidusskolai ir svarīga sociālā loma. Tāpat pastāv iekšējā konkurence starp apkaimju skolām, kā rezultātā lielākā izglītojamo mijedarbība notiek ar citām Rīgas apkaimēm. General education options in Bolderāja and Daugavgrīva neighbourhoods are evaluated in this Master’s thesis in accordance with several criteria characterizing the educational institution, the impact of population change on general educational opportunities as well as the social role of the educational institution in local community. The main aim of this Master’s thesis is to estimate general education options as well as the school choice in the area of Bolderāja and Daugavgrīva. When conducting this research it was concluded that there is a significant proportion of minorities in the scrutinized area, a significant social inequality, thus Riga Secondary School N33 might demonstrate an important social role in the area. As well as there is a competition between local schools leading to learners to opt for schools in other neighborhoods of Riga rather than switching schools within one area.