Retoriskie līdzekļi emuāru rakstos par menedžmentu
Author
Dzene, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā ir pētītas pārliecināšanas metodes un izmantoto tropu pārliecinošā ietekme emuāru rakstos par vadību. Autore analizēja deviņu emuāru rakstus par vadību, izmantojot aprakstošās statistikas metodi un diskursa analīzi, lai noskaidrotu, kā tiek izmantoti tropi un Aristoteļa definētās pārliecināšanas metodes. Secinājumi liecina, ka emuāru autori izmanto tropus, no kuriem visizplatītākie ir metaforas un erotēmas. Tēlaina valoda tiek izmantota kā komunikācijas rīks, kas ļauj rakstu autoriem izteikt sarežģītas tēmas vai sajūtas korporatīvā vidē un ka tēlainas valodas lietojums ir galvenā metode, kā sasniegt patosu izvēlētajos emuāru rakstos par vadību. The aim of the present paper was to study the persuasion modes and the persuasive impact of tropes used in the blog articles on management. The author analysed articles of nine blogs on management, using descriptive statistics and discourse analysis to reveal how tropes and persuasion modes defined by Aristotel are used in the corpus. The findings suggest that bloggers use tropes, the most common of which are metaphors and erotemes. The figurative language is employed as a communication tool that allows the authors of the articles to convey complicated subjects or feelings in a corporate setting and that figurative language is the main method of achieving pathos in selected blog articles on management.