Show simple item record

dc.contributor.advisorKļaviņš, Kaspars
dc.contributor.authorOzoliņa, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-28T01:02:52Z
dc.date.available2022-06-28T01:02:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88919
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59563
dc.description.abstractŠī bakalaura darba nosaukums ir “Korejiešu tradicionālās un materiālās kultūras manifestācijas arhitektūrā un vides izpratnē”. Piedēvēt taustāmām lietām dziļāku nozīmi, un no tā veidojot asociācijas ir vienmēr bijis veids, kā cilvēki ir piedevuši jēgu savai dzīvei. Īpaši pēdējos pāris gados mēdijos un to platformās parādās arvien vairāk informācijas par abām Korejām. Caur mēdijiem cilvēki savā zemapziņā pasīvi uzņem informāciju. Piemēram, redzot kādu sižetu, par kādu no divām tekstā minētajām pilīm, vai tie būtu jumta, vai sienas uzņemtie fotoattēli, vai video, pamanot kādu simbolu gribas uzdot sev jautājumu “Ko tas īsti nozīmē?” Galu galā, bez vēstures nevar būt nākotne. Vēsturi nevajag atkārtot, bet no tās var mācīties un smelties iedvesmu, kaut kam jaunam un mūsu laikam piemērotam. Darbā izpildei izvirzītie mērķi ir izpildīti. Piemēram, neskatoties uz to, ka sociālā un ekonomiskā stratifikācija Džosonas periodā bija ievērojamāki lielāka, nekā mūsdienās, tomēr tās nekur nav pazudušas. Ekonomiskie un sociālie ierobežojumi, vienkārši ir pieņēmuši savādāku formu un izpausmi. Šajā darbā galvenokārt tiek runāts par Korejiešu sabiedrību Džosonas dinastijas laikā. Kā arī par to, kā tajā laikā Korejas pussalas reģionā jaunie nākusī Konfucionisma filozofija un tās normas ietekmēja tā laika cilvēku dzīvi. Tas arī bija brīdis, kad Korejas pussalā sāka pastāvēt vairākas reliģijas un domu sistēmas vienlaikus. Lielumā izanalizējot konfuciānisma ietekmi, kā arī šamanisma vietu zem jaunās valstī oficiāli pieņemtās sistēmas. Kā vairākas ticības eksistēja zem Konfuciānisma un, kā konfuciānisma stingrākie piekopēji, šīs reliģijas uzskatīja par barbariskām un aristokrātijas, it īpaši vīriešu necienīgām. Prātā paturot, ka šo darbu rakstot un analizējot dažas raksturīgākās dzīvojamās arhitektūras formas tiek izmantoti pirmie iespaidi, kuri radušies skatoties uz vairākām vizuāli interesantajiem veidojumiem dažādos tradicionālajās arhitektūras veidos, pieturoties pie tām celtnēm, kuras ikdienā tika apdzīvotas.
dc.description.abstractThe title of this bachelor's thesis is "Manifestations of Korean Traditional and Material Culture in Architecture and Environmental Understanding". Giving tangible things a deeper meaning, and making associations out of it, has always been a way for people to get help in understanding their lives. Especially in the last few years, more and more information about the Korean peninsula has appeared in the mainstream media. Through that, people subconsciously receive more new information. For example, seeing a story covered about one of the two castles mentioned in the text, be it videos or photos taken of the roof or the wall, noticing a symbol, you want to ask yourself, "What does that really mean?" After all, there can be no future without history. History does not need to be repeated, but it can be used to learn and draw inspiration from something new and appropriate for our time. The goals set for the work have been met. For example, even though social and economic stratification in the Johnson period was significantly greater than it is today, it has not disappeared anywhere. Economic and social constraints have simply taken on a different form and manifestation. This work focuses on Korean society during the Joseon Dynasty. As well as how the new philosophy of Confucianism and its norms in the region of the Korean Peninsula at that time affected the lives of the people of that time. It was also the moment when several religions and thought systems began to exist in the Korean Peninsula at the same time. Analyzing the influence of Confucianism as well as the place of shamanism under the new system officially adopted in the country. As many religions existed under Confucianism, and as the hardest practitioners of Confucianism, these religions were considered barbaric and unworthy of the aristocracy, especially men. Bearing in mind that writing this work and analyzing some of the most characteristic forms of residential architecture, the first impressions are created by looking at several visually interesting formations in various traditional architectural forms, sticking to the buildings that were inhabited on a daily basis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĀzijas studijas
dc.subjectHanok
dc.subjectKrāsas
dc.subjectArhitektūra
dc.subjectRituāli
dc.subjectGari
dc.titleKorejiešu tradicionālās un materiālās kultūras manifestācijas arhitektūrā un vides izpratnē
dc.title.alternativeManifestations of Korean Traditional and Material Culture in Architecture and Environmental Understanding
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record