• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lomu spēles angļu juridiskās valodas apguvē augstskolas līmenī

Thumbnail
View/Open
306-89062-Ziedina_Evelina_ez16029.pdf (6.136Mb)
Author
Ziediņa, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā pētīts lomu spēļu pielietojums angļu juridiskās valodas nodarbībās, kuru mērķis ir attīstīt studentu komunikatīvo kompetenci augstskolas līmenī. Teorētiskajā daļā tiek iztirzāts komunikatīvās kompetences jēdziens, saziņas īpatnības juridiskajā vidē, komunikatīvā kompetence valodas apguvē, kas ietver angļu valodu specifiskiem mērķiem un angļu juridisko valodu, un simulāciju un lomu spēļu pieeju komunikatīvo prasmju attīstībai valodas apguvējiem. Empīriskā daļa ietver visaptverošu diskusiju un analīzi par gadījuma izpēti: mērķa populācija, aptaujas, un lomu spēļu īstenošana angļu juridiskās valodas nodarbībās. Rezultāti atklāj, ka lomu spēles ietver efektīvu, izbaudāmu un uz studentiem vērstu pieeju angļu juridiskās komunikācijas prasmju uzlabošanā.
 
The Master thesis studies the application of role plays in Legal English classes aimed at developing students’ communicative competence at the tertiary level. The theoretical part discusses the notion of communicative competence, peculiarities of communication in a legal environment, communicative competence in legal language studies, English for Specific Purposes (ESP) and Legal English (LE), and the simulation and role play approach in developing communicative competence in language learners. The empirical part involves a comprehensive discussion and analysis of a case study: the target population, surveys, and role play implementation into practice in Legal English studies. The findings reveal that role plays are a student-centred, effective, and enjoyable approach in enhancing the students’ legal communication skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59572
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV