Show simple item record

dc.contributor.advisorBoehrer, Angelika Maria Theresia
dc.contributor.authorKozlovska, Jekaterina Katrina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-28T01:03:00Z
dc.date.available2022-06-28T01:03:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other89926
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59621
dc.description.abstractVisā civilizāciju un kultūru vēsturē attiecībām starp dažādām tautām un etniskajām kultūrām ir pastāvīgi lingvistiski kontakti starp dažādu valodu runātājiem. Šie kontakti ne tikai maina runātāja prestižu, bet arī atspoguļo vienas valodas ietekmi uz otru kopienas valodu sistēmā. Mūsdienās līdz ar tehnoloģiju attīstību un ikdienas dzīves globalizāciju ir pastiprinājusies dzīves paradumu, izgudrojumu, ierīču un ideju dabiska pārņemšana starp tautām, pavairojot ar tām attiecīgās valodas zīmes. Reklāmas valoda ir cieši saistīta ar valodas pārmaiņām un atspoguļo galvenās tendences valodas attīstībā. Vācu reklāmas valoda ir absorbējusi lielu skaitu anglicismu, kas ir īpaši pamanāms šajā bakalaura darbā apskatīto sloganu piemērā, kuri ir vai nu pilnībā rakstīti angļu valodā, vai arī ietver angļu valodas vārdus un izteicienus. Bakalaura darba objekts ir angļu valodas aizņēmumi, kas funkcionē vācu valodā. Un darba tēma ir anglizismu darbības specifika vācu reklāmas diskursā. Šīs bakalaura darba mērķis ir noteikt angļu valodas ietekmes pakāpi uz vācu reklāmas valodu. Balstoties uz bakalaura darba analizēto materiālu, tiek mēģināts izvērtēt pašreizējo valodas situāciju Vācijā, kā arī noteikt reklāmas diskursa lomu vācu valodas bagātināšanā ar angļu valodas aizņēmumiem.
dc.description.abstract  Throughout the history of civilizations and cultures, relations between different peoples and ethnicities have constant linguistic contacts between speakers of different languages. These contacts, in addition to having as a consequence changes in the idiolect of the speaker, can also manifest the influence of one language on another in the linguistic system of a community. Nowadays, with technological advances and the globalization of everyday life, the natural transfer of life habits, inventions, devices and ideas between peoples has intensified, propagating with them their corresponding linguistic signs. The language of advertising is closely related to language changes and reflects the main trends in the development of the language. The language of German advertising has absorbed a large number of Anglicisms, which is especially noticeable on the example of the slogans considered in this thesis, which are either completely written in English or include English words and expressions. The object of the thesis is the English loanwords functioning in the German language. The subject of the thesis is the specifics of the functioning of English loanwords in German advertising discourse. The purpose of this bachelor's thesis is to determine the degree of influence of the English language on the language of German advertising.  Based on the analyzed material in the bachelor's thesis, an attempt is made to assess the current language situation in Germany, as well as to determine the role of advertising discourse in enriching the German language with English-language borrowings.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectvalodas kontakts
dc.subjectanglicisms
dc.subjectreklāmas valoda
dc.subjectvalodas maiņa
dc.subjectslogans
dc.titleAnglicismi mūsdienu vācu valodas reklāmas diskursā
dc.title.alternativeAnglicisms in the modern German language advertising discourse
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record