Starpdisciplinārās komandas sadarbības modelis bērnu psihoneiroloģiskajā slimnīcā
Author
Līdaka, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Mežinska, Signe
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma “Starpdisciplinārās komandas sadarbības modelis bērnu psihoneiroloģiskajā slimnīcā”. Tēmas aktualitāte saistās ar identificēto problēmu, ka stacionāros ārstēšanas procesā nav iesaistīta starpdisciplinārā komanda. Pētījuma mērķis izvērtēt starpdisciplinārās komandas sadarbības modeļa efektivitāti bērnu psihoneiroloģiskajā slimnīcā. Izvirzīti pētījuma jautājumi: kā starpdisciplinārās komandas dalībnieki vērtē savstarpējo sadarbību komandā un kā veicināt sadarbības modeļa efektivitāti. Pētījumā izmantota kvalitatīvā pētniecības metode, pētījuma instrumenti - daļēji strukturēta intervija un fokusgrupas intervija. Pētījumā piedalījās 18 starpdisciplinārās komandas dalībnieki. Darba teorētiskajā daļā analizētas divas māszinību teorijas, zinātniskā literatūra par starpdisciplinārās komandas nozīmi pacientu aprūpē, raksturoti bērnu vecumposmi. Pētījuma rezultātā izdarīti secinājumi, ka nav efektīvas sadarbības visu komandas dalībnieku starpā, pietrūkst komunikācijas, objektīvas informācijas aprites. Sadarbības efektivitāti uzlabotu komandas sapulces, vienotas datu bāzes izveide. Atslēgvārdi: starpdisciplinārā komanda slimnīcā; sadarbības modelis; bērnu ar psihiskām saslimšanām aprūpe. The topic of the master's thesis is "Interdisciplinary Team Cooperation Model in a Child Psychoneurological Hospital". The topicality of the topic is related to the identified problem that the interdisciplinary team is not involved in the inpatient treatment process. The aim of the study is to evaluate the effectiveness of the interdisciplinary team collaboration model in a child psychoneurological hospital. The following research questions were raised: how do members of an interdisciplinary team evaluate mutual cooperation in the team and how can the cooperation model be made more efficient. A qualitative research approach is used in this study, as well as research tools such as a semi-structured interview and a focus group interview. 18 members of an interdisciplinary team were involved in the study. The theoretical part of the work contains analyzes of two theories of nursing; the scientific literature on the role of the interdisciplinary team in patient care; describes the age of children. The research found that there is a lack of efficient cooperation among all team members, as well as a lack of communication and the dissemination of objective information. The creation of a unified database and team meetings would improve the efficiency of cooperation. Keywords: interdisciplinary team in hospital; cooperation model; care of children with mental illness.