Automatizēta video kvalitātes noteikšana reāllaika komunikācijas programmatūras testēšanā
Author
Rudzišs, Ģirts
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Bārzdiņš, Guntis
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba ietvaros izstrādāts testēšanas risinājums pilnas atsauces video kvalitātes novērtēšanai reāllaika komunikācijas programmatūrā. Darba teorētiskajā daļā veikts literatūras apskats par video kvalitātes novērtēšanas metodēm, to iedalījumu subjektīvā un objektīvā novērtēšanā, sīkāk aplūkojot automatizētās objektīvas video kvalitātes novērtēšanas metodes. Darbā aprakstīti biežāk izmantotie video kodeki un reāllaika datu pārraides protokola (RTP) darbība, kā arī apkopota informācija par populārākajiem video sanāksmju nodrošināšanas risinājumiem. Praktiskajā daļā izstrādātais testēšanas risinājums izmantots video kvalitātes novērtēšanai trīs populārākajās reāllaika komunikācijas lietojumprogrammās: Zoom, Microsoft Teams un Google Meet. Pēc iegūtajiem rezultātiem secināts, ka lietojumprogramma Zoom nodrošina visaugstāko video kvalitāti gan optimālos, gan degradētos tīkla apstākļos. In this master’s thesis a testing solution for full reference video quality assessment in real-time communications software was created. In the theoretical part of this paper a literature review was conducted about video quality assessment methods, their categorization into subjective and objective assessment, more specifically looking at automated objective video quality assessment methods. This paper describes the most frequently used video codecs, the functions of the Real-time Transport Protocol (RTP) and summarises information about the most popular video conferencing solutions. The developed testing solution was used to evaluate the video quality of three of the most popular real-time communications applications: Zoom, Microsoft Teams and Google Meet. From the results it was concluded that the Zoom application provides the highest video quality both in optimal and degraded network conditions.