• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietotnes izveide pusaudžu ikdienas fizisko aktivitāšu veicināšanai

Thumbnail
View/Open
302-87648-Olehnovics_Edgars_eo10027.pdf (2.595Mb)
Author
Oļehnovičs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Freivalds, Kārlis
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba gaitā tiek veidota eksperimentāla lietotne, kas varētu motivēt nodarboties ar sportu. Tiek pārņemtas iestrādnes no iepriekšējā izstrādātāja, un ieviesti uzlabojumi. Teorijas daļā pēta jaunākās sporta lietotnes, to piedāvātās iespējas. Apraksta lietotņu izmantošanas pieredzi literatūrā. Apraksta literatūrā pieejamās lietotņu izveides iespējas, mašīnmācīšanās ieviešanas teorētiskos un praktiskos aspektus. Lai lietotni varētu izveidot notiek esošās izstrādes vides iepazīšana. Notiek vides migrācija, tās uzlabošanai, lai varētu pievienot jaunas aktivitātes. Lai sagatavotos lietotnes izstrādei, iepazīstas ar Google Firebase un Colab iespējām, izpēta Tensorflow rīku. Analizē mašīnmācīšanas modeļu pielietošanas iespējas, kā arī izpēta iepriekšējā posmā pielāgoto YOLO modeli. Tiek veikta datu ievākšana jaunai aktivitāte – staigāšanai un lecamauklai. Dati tiek sagatavoti māšīnmācīšanās modeļa apmācībai, tiek izveidoti un apmācīti jauni modeļi.
 
The master thesis DEVELOPMENT OF THE APPLICATION TO PROMOTE DAILY PHYSICAL ACTIVITIES FOR ADOLESCENTS is developed to try to promote physical activity for adolescents. New activities to previous experimental application is tried to add. In theoretical part newest applications and their possibilities are being researched. Different sport application usage experience is being researched. Author looks how Artificial intelligence in sport application field is being used. Machine learning theoretical aspects are researched. Existing application version is being tested and applications previous versions are being migrated. Google Firebase and Colab environments are being researched. TensorFlow environment is being researched. Machine learning model usage is researched. Previous YOLO model is being researched. New data for walking and jumping rope activities is gained. Data is transferred to new machine learning models.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59978
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV