Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģis
dc.contributor.authorRafaļska, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-30T01:02:05Z
dc.date.available2022-06-30T01:02:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87893
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60001
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir izpētīt pareidolijas uztveri, kā arī izstrādāt eksperimentālu aptauju, izmantojot dažāda tipa attēlus: ar pareidoliju, bez pareidolijas un ar parastām sejām. Respondenti tika sadalīti trijās grupās ar dažādiem projekcijas laikiem: 0.25 sekundes uz attēlu, 0.5 sekundes uz attēlu un 1 sekunde uz attēlu, lai novērtētu reakcijas ātrumu. Datu analīzes gaitā ir noteiktas atšķirības starp respondentu grupām. Iegūtie rezultāti parādīja, ka izmaiņu tendences nosaka respondentu vecums, dzimums un vaļasprieki. Papildus eksperimentā tika pētīta iespēja identificēt un novērtēt emocijas pareidolijas sejās. Pamatojoties uz aptaujas datiem, darba noslēdzošajā daļā tika izstrādāts Android viedtālruņu lietotnes prototips. Izstrādātajā lietotnē trenēšana notiek spēļu formātā. Trenēšanas iestatījumi ir konfigurējami, un statistika tiek saglabāta. Šādai lietotnei ir potenciāli plašs pielietojums. Piemēram, to var izmantot kā reakcijas trenažieri vai beta versiju medicīniskiem testiem.
dc.description.abstractTitle: Perception of Pareidolia in the Use of Interfaces The aim of this master thesis is to investigate the perception of pareidolia and develop an experimental survey using different types of images: with pareidolia, without pareidolia, and with normal faces. Respondents were divided into three groups with different projection times: 0.25 seconds per image, 0.5 seconds per image, and 1 second per image to assess the reaction speed. During the data analysis, differences between the groups of respondents have been identified. The results have shown that the trend of the changes are determined by the age, gender, and hobbies of the respondents. Additional experiment investigated the possibility of identifying and assessing emotions in pareidolia faces. Based on the survey data, a prototype Android smartphone app was developed in the final part of the thesis. In the developed app, the training takes place in a game format. Training settings are configurable and statistical data is stored. Such an application has a potentially wide range of usage. For example, it can be used as a reaction trainer or a beta version for medical tests.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectpareidolija
dc.subjectemocijas
dc.subjectseju atpazīšana
dc.subjectreakcija
dc.subjectAndroid
dc.titlePareidolijas uztvere saskarņu lietojumā
dc.title.alternativePerception of pareidolia in the use of interfaces
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record