Latvijas atvērto izglītības datu kvalitātes analīze
Author
Kristapšteina, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Bičevskis, Jānis
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tiek analizēta Latvijas Atvērto datu portāla izglītības datu kopu kvalitāte. Tiek dots pārskats par atvērto datu un to kvalitātes jēdzieniem, aktualitāti un problēmām. Novērtējot atvērto izglītības datu kopu kvalitāti, tiek pielietota jauna Latvijas Universitātes zinātnieku piedāvāta datu kvalitātes novērtēšanas pieeja. Tā būtiski atšķiras no tradicionālās datu kvalitātes novērtēšanas, kas pielieto dimensijas jēdzienus. Jaunā metode piedāvā datu kvalitāti vērtēt datu lietojumu kontekstā. Tiek parādītas izglītības atvērto datu konkrētas kvalitātes problēmas, to ietekme uz šo datu lietojumiem un piedāvātas datu kvalitātes uzlabošanas metodes. The aim of this work is to analyse the quality of the education datasets of the Latvian Open Data portal. An overview of the concepts, relevance and problems of open data and their quality is given. When assessing the quality of the open educational data sets, a new data quality assessment approach proposed by scientists at the University of Latvia is applied. It differs significantly from traditional data quality assessment which uses dimensional concepts. The new method offers to assess data quality in the context of use-cases. Specific quality problems of open-education data, their impact on the use-cases, and methods of improving data quality are presented.