Bibliotēkzinātnes un informācijas zinātnes studiju programmu salīdzinājums
Author
Karule, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās bibliotēku un informācijas speciālistiem ir svarīgi orientēties plašajā informācijas apjomā, attīstīt dažādas kompetences un nodrošināt sabiedrības informacionālās vajadzības. Izglītībai šajā jomā ir jābūt aktuālai, atbilstošai vietējā un globālā darba tirgus vajadzībām un viegli piemērojamai dažādās valstīs. Pētījuma mērķis ir analizēt un salīdzināt Eiropas augstskolās pieejamās maģistra studiju programmas bibliotēkzinātnē un informācijas zinātnē un noteikt to galvenās atšķirības. Salīdzinājumam veikta programmu kontentanalīze, izmantojot Šeilas Koralas izstrādāto kompetenču modeli, IFLA vadlīnijas un intervijas ar programmu pārstāvjiem. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka programmas koncentrējas uz dažādiem aspektiem, taču kopumā atbilst profesionālo kompetenču modelim un IFLA vadlīnijām. Today it is important for library and information specialists to focus on the vast amount of information, develop various competencies and ensure public information needs. Education in this field must be topical, appropriate to the needs of the local and global labor market and easily applicable in different countries. The aim of the study is to analyse and compare the Master's study programs in library and information science available in European universities and determine the main differences. The comparison is carried out using the content analysis based on Sheila Corrall’s model of professional competence, IFLA guidelines and interviews with representatives of the study programs. The study showed that the programs focus on various aspects, but generally correspond to the model of professional competencies and the IFLA guidelines.