CSDD reklāmas kampaņas "Izkāp no telefona!" vēstījums un auditorijas viedokļu analīze
Autor
Berovska, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lāma, Elza
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir CSDD reklāmas kampaņas “Izkāp no telefona!” vēstījums un auditorijas viedokļu analīze". Bakalaura darba mērķis ir izpētīt reklāmas kampaņas “Izkāp no telefona” auditorijas viedokli par reklāmas vizuālo atainojumu un vēstījuma nodošanu. Pētnieciskie jautājumi – kā CSDD reklāmas kampaņu “Izkāp no telefona” vērtē auditorija, vai vizuālais atainojums reklāmas kampaņas auditorijai, palīdz saprast problēmas nopietnību un vai reklāmas kampaņas vēstījums nonāca līdz auditorijai un lika rīkoties. Teorētiskajā daļā tiks apskatīts, kas ir reklāma un reklāmas kampaņa, kas jāņem vērā, lai izplānotu un izveidotu reklāmas kampaņu, kā arī, kā saprast, kuros mediju kanālos publicēt šo reklāmu. Uzmanība tika pievērsta arī humora pielietošanai reklāmā. Tā kā izvēlētā kampaņa ir sociāla kampaņa, tad tika apskatīta literatūra par sociālo reklāmu, sociālo kampaņu veidošanu un tās efektivitāti. Veicot darbu, tiek pētīts auditorijas viedoklis, tādēļ tiek apskatīta teorija par auditoriju, mediju auditoriju un tās iedalījumiem, lai saprastu uz kuru auditoriju fokusēt reklāmu. Metodoloģijas daļā izmantotās metodes – daļēji strukturētā intervija ar CSDD reklāmas kampaņas pārstāvi, interneta aptauja un vairākas daļēji strukturētas intervijas ar autobraucējiem. Darba beigās tiek veikti secinājumi par reklāmas kampaņas vēstījumu un auditorijas viedokļiem. Atslēgvārdi: Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija (CSDD), sociālā reklāma, sociālās reklāmas kampaņas, vizuālais atainojums, auditorija, vēstījums. The theme of the bachelor's thesis is “Message and audience opinion analysis of the CSDD advertising campaign “Get out of the phone!” ". The aim of the bachelor's job is to explore the views of the audience of the “Get out of the phone” advertising campaign on the visual presentation and passing the message. Research issues – how the CSDD “Get out of the phone” advertising campaign is assessed by the audience, did the visual portrayal of the campaign help the audience understand the seriousness of the problem and did the ad campaign message come to the audience and make it take action. The theoretical part will look at what is an advertising and advertising campaign that needs to be taken into account to plan and create an advertising campaign, and how to understand which media channels to publish this ad. Attention will also be paid to the use of humor in advertising. The campaign chosen by the author of the work is a social campaign, then the literature on social advertising, social campaigns and its effectiveness was also examine. As the closing theory department, it is about an audience that looks at the literature about the media audience and its partitioning to understand which audience to target. Methods used as part of the methodology: semi-structured interview with CSDD advertising campaign representative, internet survey and several semi-structured interviews with experienced car drivers. At the end of the job, conclusions are drawn on the message and audience views of the advertising campaign. Keywords - Road Safety Directorate (CSDD), social advertising, social advertising campaigns, visual presentation, audience, message.