• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ķermeņa pozitīvisma reprezentācija “Lindex” zīmola reklāmas kampaņā “Your Invisible Support”

Thumbnail
View/Open
309-89714-LukasovaLukashova_JelizavetaElizaveta_el19109.pdf (3.635Mb)
Author
Lukashova, Elizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir "Ķermeņa pozitīvisma reprezentācija “Lindex” zīmola reklāmas kampaņā “Your Invisible Support"”. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijā apskatītajām tēmam, izpētīt ķermeņa pozitīvisma reprezentācijas efektivitāti zīmola “Lindex” reklāmas kampāņā “Your Invisible Support”. Darbā teorētiskajā daļā tiek apskatīta zinātniska literatūra par ķermeņa pozitīvismu, tas ir, ķermeņa pozitīvisma raksturojums, vēsture un negatīvās sekas, kā arī ķermeņa pozitīvisma reprezentācijas efektivitāte reklāmā. Darba praktiskajā daļā tiek pētīta cilvēku attiecība pret ķermeņa pozitivīsma reprezentāciju apakšveļas reklāmā, kā arī zīmola “Lindex” 2022. gada reklāmas kampaņas “Your Invisible Support” efektivitāte.
 
The subject of the bachelor's work is "Body positivity representation in “Lindex” promotional campaign “Your Invisible Support"”. The aim of the work is, based on the theory, to explore the efficiency of the representation of body positivity in the “Lindex” promotional campaign “Your Invisible Support”. The theoretical part of this research is exploring scientific literature on body positivity, i.e. the characteristics of body positivity, its history and negative effects, as well as the efficiency of representation of body positivity in advertising. The practical part of the work exploring the attitude of people to the representation of body positivity in underwear advertising, as well as efficiency of the “Lindex” promotional campaign “Your Invisible Support”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60249
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV