• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmolu "Produktupiegade.lv" un "Augļu serviss" komunikācija sociālā medija platformā "Facebook"

Thumbnail
View/Open
309-89727-Arone_Annika_aa19052.pdf (3.218Mb)
Author
Arone, Annika
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lāma, Elza
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā analizēta zīmolu “Augļu serviss” un “Produktupiegade.lv” komunikācija sociālo mediju platformā Facebook. Darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir abu uzņēmumu komunikācija, kā arī to, kura uzņēmuma komunikācija ir izveidojusies veiksmīgāka, balstoties uz teoriju un pētījumā analizēto. Darba teorētisko daļu veido trīs akadēmiski literatūras apkopojumi par sociālajiem medijiem, zīmolu un metodoloģija. Visām trīs lielajām nodaļām ir arī apakšnodaļas. Pētnieciskajā daļā tiks izmantotas trīs metodes – kvantitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturētas intervijas un aptauja. Pētījumā iegūtie rezultāti ļāva secināt, ka abu uzņēmumu komunikācija Facebook platformā ir veiksmīga, taču abiem uzņēmumiem noderētu vēl vairāk izpētīt savu mērķauditoriju un pārdomāt satura dažādību.
 
In the bachelor's thesis, the communication of the brands “Augļu serviss” and “Produktupiegade.lv” on Facebook platform is analyzed. The aim of the work is to find out what the communication of these two companies is, also which company’s communication has become more successful, based on the theory and analysis of the study. The theoretical part of the dissertation consists of three collections of academic literature on social media, branding and methodology. All three major chapters also have subdivisions. Three methods will be used in the research part - quantitative content analysis, semi-structured interviews, and survey. The results of the study led to the conclusion that the communication on the Facebook of both companies is successful, but it would be useful for both companies to further explore their target audience and reflect on the diversity of content.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60251
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV