Sievietes reprezentācija Latvijas hiphopa dziesmās
Author
Sproģe, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Sievietes reprezentācija Latvijas hiphopa dziesmās” ietver četru Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvas nominācijas ”Labākais hiphop mūzikas albums” laureātu dziesmu analīzi, divu fokusa grupu diskusiju analīzi un divu mūzikas nozares profesionāļu interviju analīzi. Darba mērķis ir noskaidrot Latvijas hiphopa mākslinieku veidotos sievietes tēlus, lai noskaidrotu kādēļ un kā tie tiek pasniegti sabiedrībai caur populārās kultūras produktiem. Darba problēma ir tāda, ka sieviešu seksualizēšana Latvijas hiphopa mūzikas praksē rada nepatiesas, aizvainojošas un seksistiskas ekspektācijas no sieviešu dzimuma pārstāvēm. Darba teorētiskā daļa sastāv no septiņām apakšnodaļām. Bakalaura darbā izmantotās pētniecības metodes ir kontentanalīze, fokusa grupu diskusijas un intervijas. Tika analizēti četri Latvijas hiphopa mākslinieki – Ansis, Viņa, Ozols un Mesa. The bachelor's thesis "Representation of a woman in Latvian hip-hop songs" includes an analysis of the songs of four winners of the Latvian Music Record of the Year Award nomination "Best Hip-Hop Music Album", an analysis of two focus group discussions and an interview with two music professionals. The aim of the work is to find out the representations of women created by Latvian hip-hop artists in order to find out why and how they are presented to the public through the products of popular culture. The problem of the work is that the sexualization of women in Latvian hip-hop music practice creates false, offensive and sexist expectations from women. The theoretical part of the work consists of seven subchapters. The research methods used in the bachelor's thesis are content analysis, focus group discussions and interviews. Four Latvian hip-hop artists - Ansis, Viņa, Ozols and Mesa - were analyzed.