Sabiedrības izglītošana kā daļa no elektrības tirgotāju komunikācijas
Author
Grīva, Elza
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Sabiedrības izglītošana, kā daļa no elektrības tirgotāju komunikācijas”. Darba mērķis ir noskaidrot kāda ir klientu un patērētāju izglītošanas loma elektrības tirgotāju uztverē, kā elektrības tirgotāji veic klientu un patērētāju izglītošanu ar komunikācijas palīdzību un kāda ir privāto patērētāju auditorijas uztvere par elektrības tirgotāju izglītošanas komunikāciju. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas teorijas par mārketinga komunikāciju, sabiedrības izglītošanu, kā arī komunikācijas procesu. Lai sasniegtu bakalaura darba pētījuma izvirzītos mērķus, tiek izmantotas pētniecības metodes: interneta aptauja, daļēji strukturētā intervija un kvantitatīvā kontentanalīze. Pētījumā tiek noskaidrots, ka patērētājiem trūkst zināšu par elektrības atvērtā tirgus principiem un enerģētikas nozari, tomēr elektrības tirgotāji izvairās no šādas komunikācijas, jo klientus un patērētājus izglīto galvenokārt komunikatīvo objektīvu un biznesa mērķu vadīti. The topic of the bachelor's thesis is "Educating the public as a part of electricity traders' communication". The aim of the research is to find out what is the role of customer and consumer education in the perception of electricity traders, how electricity traders educate customers and consumers through marketing communications and what is the perception of private consumers about this educational communication of electricity companies. The theoretical part of the thesis contains theories of marketing communications, education, as well as the communication process. In order to achieve the goals of the bachelor's thesis, the following research methods are used: internet survey, semi-structured interview and quantitative content analysis. The research finds that consumers lack knowledge of the principles of the open electricity market and the energy sector as whole, but electricity traders avoid such communication because they educate customers and consumers primarily driven by their communication objectives and business goals.