Show simple item record

dc.contributor.advisorZobena, Aija
dc.contributor.authorKindzule, Adrija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-01T01:02:16Z
dc.date.available2022-07-01T01:02:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90171
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60319
dc.description.abstractMaģistra darba autore ir veikusi arodbiedrības LIZDA gadījuma izpēti. Darba mērķis ir noskaidrot, kā LIZDA veido sociālo dialogu izglītības nozarē. Pētījumā ir izmantota aģentu tīkla teorija, kā arī skaidroti jēdzieni – arodbiedrība, sociālais dialogs un darba tirgus regulācija. Darbā analizētas astoņas daļēji strukturētas intervijas ar vispārējās izglītības skolotājiem un skolu direktoriem, kas ir arodbiedrības LIZDA biedri, kā arī intervija ar arodbiedrības priekšsēdētāju I. Vanagu. Pētījuma dalībnieki pozitīvi vērtē arodbiedrības LIZDA lomu izglītības nozares sociālajā dialogā. Kā lielākās problēmas tiek minētas institucionālās platformas trūkums, neskaidri sociālā dialoga nosacījumi, neuzticēšanās, sabiedrības izglītotības un izpratnes trūkums, ierobežotā arodbiedrības kapacitāte, kā arī tiesiskā pamata trūkums iesaistīto pušu līdzdalībai.
dc.description.abstractThe master’s thesis is a case study of LIZDA aimed to identify how the LIZDA forms a social dialogue in the education sector. The study uses agent network theory and clarifies the concepts of trade union, social dialogue, and labour market regulation. The work analyses eight semi-structured interviews with secondary education teachers and school directors, who are members of the union LIZDA, as well as an interview with the union's chairwoman, I. Vanaga. The study participants positively assess the role of the trade union LIZDA in the social dialogue in the education sector. The main problems are the lack of an institutional platform, unclear conditions for social dialogue, mistrust, lack of public education and understanding, limited trade union capacity, and a lack of a legal basis for stakeholder participation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectsociālais dialogs
dc.subjectarodbiedrība
dc.subjectLIZDA
dc.subjectaģentu tīklu teorija
dc.subjectvispārējās izglītības skolotāji un direktori
dc.titleSociālais dialogs izglītības nozarē: LIZDA gadījuma izpēte
dc.title.alternativeSocial dialogue in the education sector: LIZDA case study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record