Komunikācija kā izglītības iestādes vadītāja darba instruments
Автор
Ostrovska, Oļesja Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba “Komunikācija kā izglītības iestādes vadītāja darba instruments” mērķis ir novērtēt X izglītības iestādes vadītāja komunikācijas procesu un izstrādāt priekšlikumus tā uzlabošanai. Darbā izmantota zinātniskā literatūra par komunikācijas jēdziena un komunikācijas procesa būtību. Jaunāko pētījumu un publikāciju analīze parādīja, ka daudzu vietējo un ārvalstu pētnieku darbi ir veltīti komunikācijas procesu vadībai, taču komunikācijas procesu organizēšanas problēmas izglītības iestādēs prasa sīkāku izpēti. Datu ieguvei tika intervēti X izglītības iestādes vadības komandas (direktors un 3 direktora vietnieki izglītības un audzināšanas jomā) un anketēti 80 sākumskolas posma un pamatskolas un vidusskolas posma pedagogi. Darba rezultātā tika izdarīti secinājumi par X izglītības iestādes ietvaros īstenota komunikācijas procesa norisi un konstatētām problēmām tajā un izstrādāti ieteikumi X izglītības iestādes vadītāja komunikācijas procesa pilnveidošanai Atslēgas vārdi: iekšējā komunikācija, skolas vadība, pedagogu kolektīvs. The aim of master’s thesis “Communication as tool for educational institutes manager” is to evaluate X educational institutions managers communication process and to develop proposals for it’s improvements. In thesis is used scientific literature about concept of communication and essence of communication process. The analysis of latest research and publications showed that many local and foreign scientists work is devoted to management of communication processes but problems in communications processes organization require more detailed research. For data collection it was interviewed X educational institutions management teams (principal and 3 deputy principals in education and upbringing fields) and surveyed 80 teachers of primary and lower secondary and high school education. As the result of thesis, conclusions were made in scope of X educational institutions communications processes and identified problems in them and developed suggestions for X educational institutions managers communication process improvements. Key words: internal communication, school management, teaching staff.