Izglītības iestādes vadītāja izpratne par tiranizēšanu
Author
Matisone-Jonāne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs „Izglītības iestādes vadītāja izpratne par tiranizēšanu” izstrādāts ar mērķi izpētīt izglītības iestādes vadītāja izpratni par tiranizēšanu, tā būtību skolā. Teorētiskajā daļā analizēta tiranizēšana izglītībā, raksturots izglītības darba vadītāja darbības teorētiskais aspekts un vadības un pedagoģiskais process. Empīriskajā 1. daļā veikts pētījums – 3 intervijas ar noteiktas darbības jomas speciālistiem, kam ir bijusi saistība ar tiranizēšanu, tiranizēšanas gadījumiem skolā. Empīriskajā 2. daļā realizētas 5 intervijas ar Latvijas rietumdaļas pašvaldības izglītības iestādes vadītājiem, lai izzinātu viņu izpratni, lomu tiranizēšanā un tā mazināšanā. The master's thesis “Understanding of the head of an educational institution about bullying” has been developed with the aim to study the understanding of the head of an educational institution about bullying, its essence at school. The theoretical part analyzes bullying in education, describes the theoretical aspect of the activity of the supervisor and the management and pedagogical process. In the empirical part 1, a study was conducted - 3 interviews with specialists in a certain field of activity who have been involved in bullying, cases of bullying at school. In the empirical part 2, 5 interviews were conducted with the heads of the educational institution of the western part of Latvia in order to find out their understanding, role in bullying and its reduction.