• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības iestādes vadītāja izpratne par tiranizēšanu

Thumbnail
View/Open
299-86597-Matisone-Jonane_Agnese_am17143.pdf (1.628Mb)
Author
Matisone-Jonāne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „Izglītības iestādes vadītāja izpratne par tiranizēšanu” izstrādāts ar mērķi izpētīt izglītības iestādes vadītāja izpratni par tiranizēšanu, tā būtību skolā. Teorētiskajā daļā analizēta tiranizēšana izglītībā, raksturots izglītības darba vadītāja darbības teorētiskais aspekts un vadības un pedagoģiskais process. Empīriskajā 1. daļā veikts pētījums – 3 intervijas ar noteiktas darbības jomas speciālistiem, kam ir bijusi saistība ar tiranizēšanu, tiranizēšanas gadījumiem skolā. Empīriskajā 2. daļā realizētas 5 intervijas ar Latvijas rietumdaļas pašvaldības izglītības iestādes vadītājiem, lai izzinātu viņu izpratni, lomu tiranizēšanā un tā mazināšanā.
 
The master's thesis “Understanding of the head of an educational institution about bullying” has been developed with the aim to study the understanding of the head of an educational institution about bullying, its essence at school. The theoretical part analyzes bullying in education, describes the theoretical aspect of the activity of the supervisor and the management and pedagogical process. In the empirical part 1, a study was conducted - 3 interviews with specialists in a certain field of activity who have been involved in bullying, cases of bullying at school. In the empirical part 2, 5 interviews were conducted with the heads of the educational institution of the western part of Latvia in order to find out their understanding, role in bullying and its reduction.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60342
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV