Iestādes organizācijas kultūras un skolotāju motivācijas mijsakarības profesionālās darbības pilnveidei
Author
Kanajeva-Salnā, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Ilze Kanajevas – Salnās maģistra darbā “Iestādes organizācijas kultūras un skolotāju motivācijas mijsakarības profesionālās darbības pilnveidei” vēlas noskaidrot, kāpēc starp šiem elementiem pastāv mijietekme, kurā uzsvars tiek liks uz motivāciju un organizācijas kultūru profesionālās pilnveides īstenošanā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt organizācijas kultūras un motivācijas mijsakarību skolotāju profesionālajā pilnveidē. Darba teorētiskais pamatojums sastāv no divām daļām, kur pirmajā ir analizētas teorijas par organizācijas kultūru, profesionālo pilnveidi un skolotāju motivāciju un otrajā daļā atspoguļots pētījums par organizācijas kultūras un motivācijas mijietekmi un tās nozīmi skolotāju profeionālajā pilnveidē. Darba pētnieciskajā daļā izmantotas piecas metodes: daļēji strukturēta intervija pirmsskolu izglītības iestāžu vadītājām, skolotāju anektēšana, K. Kamerona un R. Kvinna organizācijas kultūras noteikšanas aptauja, kurā piedalījās pirmsskolu skolotājas, pirmsskolas izglītības iestāžu pašvērtējuma ziņojumu kontentanalīze un telefonintervija ar pirmsskolu izglītības iestāžu vadītājām. Darba pētnieciskajā daļā apkopoti un diagrammās attēloti skolotāju un pirmsskolu izglītības iestāžu vadītāju interviju, anketēšanas un aptaujas rezultāti. Lai salīdzinātu rezultātus starp četrām pirmsskolas izglītības iestādēm un noteiktu mijsakarības starp organizācijas kultūru un skolotāju motivāciju profesionālajā pilnveidē, tika izmantota SPSS datu analīzes metode. Darba noslēgumā izstrādāti priekšlikumi pirmsskolu izglītības iestāžu vadītājām organizācijas kultūras un skolotāju motivācijas paaugstināšanai, kas sekmētu skolotāju iesaisti profesionālajā pilnveidē. Maģistra darba struktūru veido, anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, 10 apakšnodaļas, 4 apakšapakšnodaļas, noslēguma secinājumi, priekšlikumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 123 lpp, ietvertas 16 tabulas un 29 attēli, literatūras un avotu sarakstā iekļauti 85 publikāciju un teorētiskās literatūras avotu nosaukumi. Darbā pievienoti 5 pielikumi. In the master’s thesis “Interdependence between organizational culture of institutions and teacher motivation for professional practice development” by Ilze Kanajeva – Salnā, the author seeks to find out why interdependence between these elements exists with the focus laid on motivation and organizational culture in implementation of professional development. The goal of the master’s thesis is to study the interdependence between organizational culture and motivation in professional development of teachers. The theoretical basis of the work contains two parts, one thereof analysing the theories on organizational culture, professional development and teacher motivation and the second one reflecting a study on interdependence between organizational culture and motivation and their role in professional development of teachers. The investigatory part of the work uses four methods: partially structured interview of heads of pre-school educational establishments, survey of teachers, K. Cameron and R. Quinn organizational culture detection poll where pre-school teachers participated, self-assessment report content analysis and telephone interviews of heads of pre-school educational establishments. The results of the interviews, surveys and polls of teachers and heads of pre-school educational establishments were summarize and reflected in charts in the investigatory part of the thesis. The SPSS data analysis method was applied to compare the results among four pre-school educational establishments and to find the interdependence between organizational culture and teacher motivation for professional practice development. At the closure of the thesis, propositions for improvement of organizational culture and teacher motivation to enhance teacher involvement in professional practice development were made to heads of pre-school educational establishments. The structure of the master’s thesis contains abstract in Latvian and English, introduction, 3 chapters, 10 sections, 4 subsections, summarizing conclusions, propositions, the list of literature and sources, annexes. The text is 123 pages, including 16 tables and 29 pictures, the list of literature and sources includes 85 title of publications and sources of theoretical literature. There are 5 annexes enclosed to the thesis.