dc.contributor.advisor | Daniela, Linda | |
dc.contributor.author | Siksaliete, Indra | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T01:03:44Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T01:03:44Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 86609 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60353 | |
dc.description.abstract | Lai varētu ne tikai patērēt digitālo vidi, bet pats arī radīt digitālās vides saturu, ir nepieciešamas kaut nelielas programmēšanas prasmes. Patreizējā izglītības sistēmā jau no 1.klases datorikas programmā ir paredzēts apgūt programmēšanas iemaņas. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt datorikas mācību priekšmetā metodikas materiālu vizuālās programmēšanas mācīšanai sākumskolā. Darbā pētīts un analizēts: vizuālās programmēšanas jēdziens, sākumskolas loma izglītības sistēmā, integrētā mācību metodes sākumskolā, Skola2030 datorikas mācību priekšmeta programmas stundas, kurās paredzēts apgūt programmēšanas pamatus un Skola2030 piedāvātie mācību un metodikas materiāli. Darbs satur 108 lapas, 3 nodaļas, 101 attēlus, 4 pielikumus, Maģistra darba praktiskajā daļā izveidots metodiskais materiāls vizuālās programmēšanas mācīšanai datorikas stundās sākumskolā izmantojot vides code.org un Scratch. Izdarīti secinājumi, ka Skola2030 piedāvātie mācību un metodikas materiāli ir nepietiekami, lai mācītu programmēšanas pamatus sākumskolā. Skolotāju intervijas apstiprina darbā izvirzīto hipotēzi, ka mērķtiecīgi izstrādājot mācību un metodiskos materiālus programmēšanas pamatu apguvei sākumskolā, ir iespējams sekmēt vizuālās programmēšanas prasmju attīstību. Atslēgvārdi: vizuālā programmēšana, algoritms, code.org, Scratch, sākumskola, datorika, vizuālās programmēšanas prasmju apguve | |
dc.description.abstract | To not only consume the digital environment, but also create the content of the digital environment yourself you need to know basic programming skills. Current educations system already from 1st grade allows to learn basic programming skills. The aim of the master's thesis is to develop methodological material for teaching visual programming in primary school in the subject of computer science. The thesis researches and analyses: the concept of visual programming, the role of primary school in the education system, integrated teaching methods in primary school, lessons of the Skola2030 computer science subject program, in which it is planned to learn the basics of programming and the teaching and methodological materials offered by Skola2030. The paper contains 112 pages, 3 chapters, 101 figures, 4 appendices. In the practical part of the master's thesis, methodological material for teaching visual programming in computer lessons in primary school using the environment code.org and Scratch has been developed. It is concluded that the teaching and methodological materials offered by Skola2030 are insufficient to teach the basics of programming in primary school. Interviews of teachers confirm the hypothesis that by purposefully developing teaching and methodological materials for learning the basics of programming in primary school, it is possible to promote the development of visual programming skills. Keywords: visual programming, algorithm, code.org, Scratch, elementary school, computer science, visual programming skills | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | vizuālā programmēšana | |
dc.subject | algoritms | |
dc.subject | vizuālās programmēšanas prasmju apguve | |
dc.subject | code.org | |
dc.subject | Scratch | |
dc.title | Vizuālā programmēšana datorikas stundās sākumskolā | |
dc.title.alternative | Visual Programming Computer Lessons in Primary School | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |