Skolas kultūras pilnveide X vispārizglītojošās skolas skolēnu pozitīvas uzvedības veicināšanai
Author
Pelše, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Temats: Skolas kultūras pilnveide X vispārizglītojošās skolas skolēnu pozitīvas uzvedības veicināšanai. Darba autore Zanda Pelše, darba vadītāja Dr.sc.admin. docente Gunta Kraģe. Maģistra darba mērķis bija pētīt organizācijas kultūru un esošās pozitīvās uzvedības veicināšanas metodes X vispārizglītojošā skolā un izveidot ieteikumus skolas kultūras pilnveidei X vispārizglītojošā skolā. Pētījuma jautājums – vai X vispārizglītojošās skolas kultūra veicina skolēnu pozitīvu uzvedību un uzlabo skolēnu sniegumu. Pētījumā tika veikti šādi uzdevumi: pētīta pedagoģiskā, psiholoģiskā, zinātniskā literatūra, teorijas, pētījumi, praktiskajā pētījumā analizēta X vispārizglītojošās skolas kultūra; praktiskajā pētījumā noskaidrots vispārizglītojošas skolas pozitīvas vides veicinoši un kavējoši faktori; izstrādāti ieteikumi skolas kultūras pilnveidei. Pētījumā secināts, ka mērķtiecīgi veidota organizācijas kultūra veicina motivāciju, sadarbību un piederības sajūtu skolai, ka skolēniem ir svarīga skolas kultūra, kas saistās ar savstarpējām attiecībām un sadarbību, skolas norisēm, tradīcijām, skolas vidi, izglītību, ārpusstundu iespējām, kā arī ar drošību un labizjūtu. X vispārizglītojošās skolas skolotāji lielākoties ir pietiekami sagatavoti mācību un audzināšanas darbam, skolā ir ir izpratne par efektīvu mācīšanu. X vispārziglītojošā skolā ir izveidota un darbojas skolēnu motivācijas sistēma, ko var uzskatīt par veiksmīgu faktoru skolēnu pozitīvas uzvedības veicināšanā, jo visiem skolēniem, kuri ieguvuši augstus rezultātus X vispārizglītojošās skolas motivācijas sistēmā, ir augsti mācību sasniegumi un skolēni, kuri izmanto X vispārizglītojošās skolas piedāvāto ārpusstundu nodarbību klāstu, veiksmīgāk apgūst sociāli emocionālās prasmes, uzlabo mācību sniegumu un pozitīvu uzvedību. Atslēgvārdi: skolas kultūra, skolas vide, pozitīva uzvedība, motivācija. Darbs satur: 78. lpp., 32 diagrammas, 4 pielikumus, 49 bibliogrāfiskos avotus, no kuriem: grāmatas – 10, žurnālu raksti – 1, konferences raksti – 1, promocijas darbi – 2, tiešsaistē publicēti raksti – 25, vārdnīcas/ enciklopēdijas – 6, juridiskie materiāli – 4, no kuriem latviešu valodā -36, angļu valodā - 13. Subject: Improving school culture to promote positive behavior among students in general education school X Author of the work Zanda Pelše, supervisor Dr.sc.admin. docent Gunta Kraģe. The aim of the master's thesis was to study the culture of the organization and the existing methods of promoting positive behavior in general education school X and to create recommendations for the improvement of school culture in general education school X. The question of the research is whether the culture of educational institution X promotes positive behavior of students and improves student performance. The following tasks were performed in the research: pedagogical literature, theories, research were researched, the culture of school X was analyzed in the practical research; the practical research has clarified the factors promoting and hindering the positive environment of the general education school; recommendations for the improvement of school culture have been developed. The study concludes that a purposeful organizational culture promotes motivation, collaboration and a sense of belonging to the school, that school culture is important for students in terms of relationships and collaboration, school processes, traditions, the school environment, education, extracurricular activities and security and safety. well-being. The teachers of school X are mostly sufficiently prepared for teaching and educational work, the school has an understanding of effective teaching. School X has developed and operates a student motivation system, which can be considered a successful factor in promoting positive student behavior, as all students who have achieved high results in school X have high educational attainment and students who use the range of extracurricular activities offered by school X, acquires more socially emotional skills, improves learning performance and positive behavior. Characteristics: school culture, school environment, positive behavior, motivation. Thesis contains: 78 pages, 32 diagrams, 4 appendices, 49 bibliographical entries, of which: books - 10, journal articles - 1, conference articles - 1, doctoral dissertations - 2, articles published online - 25, dictionaries / encyclopedias - 6, legal materials - 4, of which in Latvian -36, in English – 13.