Jaunākā 2 – 3 pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma aktivizēšana pedagoģiskajā procesā
Author
Bērziņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Inese Bērziņa Kvalifikācijas darba nosaukums – Jaunākā 2 – 3 pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma aktivizēšana pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba mērķis – Teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma aktivizēšanu pedagoģiskajā procesā. Pirmajā nodaļā – ir analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par vārdu krājuma aktivizēšanu un to veidošanos pirmsskolas vecumā. Otrajā nodaļā – ir veikts empīrisks pētījums par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma aktivizēšanu pedagoģiskajā procesā, iekļaujot secinājumus. Rakstot darbu, pielietotas šādas metodes: teorētiskā pētījuma metode – zinātniskās literatūras un citu avotu analīze. Empīriskā pētījuma metodes – pedagoģiskā novērošanas, aptaujas metode. Pētījums balstīts uz 39 avotu analīzi, piemēram, Latviešu un ārzemju autoru darbiem un internetā pieejamiem materiāliem. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, no 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un avotu saraksta, pielikumi. Darbā iekļautas 3 tabulas, 10 attēli. Atslēgas vārdi – valoda, runa, vārdu krājums, aktivizēšana, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms 47 lappuses. The author of the Qualification paper – Inese Bērziņa The title of the Qualification paper – The activation of the youngest 2 – 3 preschool children`s vocabulary in the pedagogical process. The purpose of the Qualification paper – to substantiate in theory and to empirically test the activation of the youngest preschool children`s vocabulary in the pedagogical process. In the first chapter – the opinions of pedagogy and psychology scientists on the activation of vocabulary and their formation at preschool age have been analyzed. In the second chapter – an empirical study has been carried out on the activation of the vocabulary of the youngest preschool children in the pedagogical process, including conclusions. The following methods have been used in developing the paper: method of theoretical research - analysis of scientific literature and other sources. Empirical research methods - pedagogical observation, survey method inquiry method. The research is 39 based on analysis of sources, for example, works of Latvian and foreign authors and materials available on the Internet. The Qualification paper consists of the introduction 2 chapters and 6 subsections, conclusions, bibliography, appendices. The work includes 3 tables, 10 pictures. Key words – language, speech, vocabulary, activation, pedagogical process. The Qualification paper consists of 47 pages.