• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā

Thumbnail
View/Open
299-86703-Mikelsone_Eva_ef19014.pdf (674.9Kb)
Author
Miķelsone, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore ir Eva Miķelsone. Kvalifikācijas darba tēma “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļā”. Kvalifikācijas darba apjoms ir četrdesmit trīs lappuses, tas sastāv no ievada, divām daļām (teorētiskā un pētījums), secinājumiem, priekšlikumiem izmantotās literatūras un citiem informācijas avotiem. Kvalifikācijas darbā ir trīs attēli un četras tabulas. Darbam pievienots viens pielikums. Darba mērķis: Teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski izvērtēt saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļās. Teorētiskajā daļā darba autore apskata un analizē literatūru problēmas skatījumā, ņemot vērā dažādu autoru atziņas. Tiek analizēta bērnu savstarpējā saskarsme un tās izmantošana, ka arī apskatīta, kad saskarsmes procesā izpaužas personības individualitāte, notiek tās attīstība. Arī tiek apskatīta un analizēta rotaļa kā bērnu savstarpējo attiecību pieredze saistībā ar problēmu, tajā ietverta rotaļas būtība, tās funkcijas, bērnu saskarsme un komunikācija rotaļā un bērna vecumposmu īpatnības. Empīriskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, novērošana, pētījumu datu apstrāde, tajā ietverts bērnu saskarsmes prasmju raksturojums, uzsākot pētījumu, rotaļu laikā bērnu savstarpējo attiecību analīze, kā arī iegūto rezultātu analīze. Empīriskās daļas uzdevums ir veikt pētījumu par saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā. Pētījuma bāze - Jelgavas novada , Cenu pagasta X pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījumā piedalās 10 vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Darba autore uzskata, kad mērķis ir sasniegts, bet nepieciešams turpināt ikdienas darbā iesākto, izvirzītie uzdevumi izpildīti. Teorētisko atziņu izpēte, analīzes un praktiskā pētījuma uzdevumi: 1) Analizēt zinātnisko literatūru par saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļā; 2) Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļā reālā pedagoģiskā procesā; 3) Veikt empīrisko pētījumu par pirmsskolas saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļā; 4) Apkopot ieteikumus vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu rotaļā. Atslēgas vārdi: saskarsmes prasmes, saskarsme pirmsskolā, komunikācija, rotaļa .
 
The author of the qualification job is Eva Miķelsone. The subject of the qualification “Promoting the skills of children of the older pre-school age in the game”. The scope of the qualification work is forty-three pages, consisting of input, two parts (theoretical and study), conclusions, literature and other sources of information used for proposals. The qualification work consists of three pictures and four tables. One attachment has been added to the job. Objective of the work: Theoretically to explore the lessons of the various authors and to effectively assess the promotion of communication skills in games. In the theoretical part, the author looks at and analyzes literature in the face of the problem, taking into account the lessons of the various authors. The types of child-to-child interaction and their use are analysed, and their development is also examined when personal individuality is expressed in the interaction process. It also looks at and analyses the play as a child-to-child experience in relation to the problem, including the nature of the play, its functions, child contact and communication in the game and the special features of the child's age. The empirical section analyses pedagogical pilot activity, observation, study data processing, including the characteristics of child-to-child skills at the beginning of the study, analysis of child-to-child relationships at play, as well as analysis of the results obtained. The role of the empirical part is to carry out a study on the promotion of communication skills in the older pre-school group. Study base - Jelgava municipalities, Ozolnieku Administration X pre-school education institution. The study includes 10 children of the older pre-school age. The author considers that when the objective is achieved, but needs to be continued in the day-to-day work, the objectives pursued are fulfilled. Study of theoretical knowledge, analysis and practical study tasks: 1) Analyze scientific literature on promoting communication skills in play; 2) Explore the promotion of children of the older pre-school age in play through a real pedagogical process; 3) To carry out an empirical study on promoting pre-school communication skills in play; 4) Collect recommendations for the parent; promoting the skills of pre-school children in play. Key words: communication skills, pre-school access, communication, playing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60369
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV