Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorPustovaja, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:46Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86704
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60370
dc.description.abstractDarba autors: Liene Pustovaja Darba nosaukums: Latviešu valodas apguves iespējas lingvistiski neviendabīgā vidē pirmsskolā Pētījuma mērķis: pētīt 4-5 gadus vecu bērnu valodas attīstību muzikālajā darbībā. Darba tēmas aktualitāti nosaka gan nesenā pāreja uz jaunu, kompetencēs balstītu pirmsskolas mācību programmu, gan kopējā izglītības sistēmas pāreja uz mācībām valsts valodā, gan pēdējie pasaules politiskie notikumu, kuru iespaidā, piespiedu kārtā mainās daudzu bērnu dzīves vieta. Pirmajā darba daļā tiek pētīta un analizēta dažādu Latvijas un pasaules autoru ( Ž. Piažē, Ļ. Vigotska, G. Svences, A. Līdumas, B. Brices, u.c.) teorētiskā literatūra. Zinātnieku atziņu apkopošana un analizēšana ļauj iegūt informāciju par bērnu valodas un vispārējo attīstību, muzikālo darbību nozīmi un izmantošanas iespējām valodas attīstības veicināšanā lingvistiski neviendabīgā vidē pirmsskolā. Otrajā daļā kvalifikācijas darba autore veic empīrisku pētījumu par muzikālo darbību izmantošanas iespējām bērnu valodas attīstībā. Empīriskajā pētījumā piedalās 10 bērni, pētījuma norise notiek autores darba vietā, rotaļnodarbību laikā. Darba noslēgumā tiek izvirzīti 8 secinājumi un 6 ieteikumi. Pētījuma apjoms: 50 lapaspuses, 5 tabulas, 5 diagrammas, izmantoto avotu skaits 43. Atslēgas vārdi: lingvistiski neviendabīga vide, pirmsskola, muzikālās darbības, valodas attīstība.
dc.description.abstractAuthor: Liene Pustovaja Title of work: Opportunities for learning the Latvian language in a linguistically heterogeneous environment in preschool. The purpose of the study: to study the development of the language of 4 – 5 years old children in musical action. The topics of work: the topic are highlighted by both the recent transition to a mew competence-based preschool curriculum and the common education system to national language teaching, and the latest worldwide political events, which leads to forced changes in the lives of many children. The first part of the work examines and analyses the theoretical literature of various Latvians and word authors (Piagie, Vigotska, G. Svences, A. Lidumas, B. Brice, etc) The gathering and analysis of scientific theorems allows information on the language and general development of children, the importance of musical activities and the possibilities for use in promoting language development in a linguistically heterogeneous environment in preschool. In the second part, the author carry out an eponymous study on the possibilities for using musical activities in the development of the language of children. The empirical study consists of 10 children, the study takes place at the authors workplace, during the playing classes. 8 conclusions and 6 recommendations are reached at the end of the work. Study volume: 50 pages, 5 tables, 5 charts, number of sources used 43. Key words: linguistically heterogeneous environments, preschool, musical activities, language development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectLingvistiski neviendabīga vide
dc.subjectmuzikālās darbības
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvalodas attīstība
dc.subject4 - 5 gadus veci bērni
dc.titleLatviešu valodas apguves iespējas lingvistiski neviendabīgā vidē pirmsskolā
dc.title.alternativeOpportunities for learning the Latvian language in a linguistically heterogeneous environment in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record