Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorBērziņa, Annija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:03:47Z
dc.date.available2022-07-06T01:03:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other86707
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60373
dc.description.abstractDarba autors: Annija Bērziņa Darba nosaukums: 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstība pirmsskolā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt kā attīstās un kā veicināt un attīstīt bērnu runu 3-4 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, secinājumiem, pielikumiem, 37 literatūras un informācijas avotiem, kopējais darba apjoms 37 lappuses. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkoti un salīdzināti vairāki latviešu un ārzemju autoru teorētiskie skaidrojumi, pētījumi un atziņas par bērnu runas attīstību. Tiek izskatīts bērnu runas attīstības process līdz četru gadu vecumam, kā arī runas attīstības veicināšanas iespējas trīs līdz četrus gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Analizējot literatūru tiek noskaidrots, ka bērnu runas attīstības sākums ir ģimenē un tas ir būtisks posms, lai arī turpmākās bērnu runas attīstība noritētu raiti un bez sarežģījumiem. Var rasties arī runas un valodas traucējumi, kas laikus ir jāievēro un jāsāk veikt labojumu bērnu runā vedot tos pie skolotāja logopēda, lai šos traucējumus mazinātu vai tie izzustu vispār. Pirmsskolas pedagoģijas procesā ir ļoti svarīgi, lai runas attīstības veicināšanas procesā tiktu izmantoti radoši un bērniem interesanti uzdevumi, rotaļas, kas bērniem ir ļoti būtiski pirmsskolas vecumā. Kā arī ļoti būtiska ir vide ap bērniem, lai pirmsskolas grupu telpas būtu iekārtotas tā, lai atbilstu bērnu attīstības īpatnībām un svarīgākajiem attīstības procesiem, katrā attīstības vecumposmā. Darba autore veica pedagoģiskos novērojumus un sniedza pētāmās grupas bērnu aprakstu. Pētījumā tiek veikti 3 uzdevumi, 1 uzdevums ir rotaļa, 2 uzdevums ir kustību dzejolis un 3 uzdevums ir mēles, žokļa un lūpu vingrinājumi. Katru uzdevumu veica un pētīja mēneša garumā, lai būtu iespēja novērtēt, kā pētījumā iesaistītie bērni spēj izpildīt uzdevumus sākumā un beigās, kāds ir katra bērna progress un rezultāti tos novērtējot. Secinājumi pēc katra uzdevuma un salīdzinājums, kurš no uzdevumiem labāk palīdz attīstīt un veicināt bērnu runu. Visa darba kopējie secinājumi un literatūras avotu saraksts.
dc.description.abstractAuthor of work: Annija Bērziņa The title of the work: Development of speech in preschool children aged 3-4 years The purpose of the qualification work: Theoretically and practically learn how to develop and how to promote and develop children's speech in 3-4 year old children. The qualification work consists of an introduction, 2 chapters and 6 subsections, conclusions, appendices, 37 literature and information sources, the total volume of the work is 37 pages. In the theoretical part of the work, several theoretical explanations, researches and findings on the development of children's speech by Latvian and foreign authors are considered and compared. The process of children's speech development up to the age of four is considered, as well as the possibilities of promoting the development of speech in the pre-school pedagogical process for three- to four-year-old children. Analyzing the literature, it is found that the beginning of children's speech development is in the family and it is an important stage for the further development of children's speech to proceed smoothly and without complications. Speech and language disorders may also occur and should be corrected in a timely manner by taking the child's speech to a teacher's speech therapist to reduce or eliminate them. In the process of pre-school pedagogy, it is very important that creative and interesting tasks and games are used in the process of promoting the development of speech, which are very important for children at pre-school age. The environment around children is also very important, so that the premises of pre-school groups are arranged in such a way as to correspond to the peculiarities of children's development and the most important development processes at each stage of development. The author of the work made pedagogical observations and provided a description of the children of the research group. There are 3 tasks in the study, 1 task is a play, 2 tasks are a movement poem and 3 tasks are tongue, jaw and lip exercises. Each exercise was completed and studied over a month to assess how well the children in the study were able to complete the tasks at the beginning and end, and how each child was progressing and evaluating. Conclusions after each task and comparison of which of the tasks better helps to develop and promote children's speech. General conclusions of the whole work and list of literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectveicināšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subject3 līdz 4 gadus veci bērni
dc.title3-4 gadus vecu bērnu runas attīstība pirmsskolā
dc.title.alternativeSpeech development of 3-4 year old children in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record